דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשדה המגנטי של האור

בשדה המגנטי של האור

שאלה: מה זאת תפילה?

תשובתי: תפילה זו בקשה לבורא על כך, שייתנו לי כוח השפעה. בעולם שורה הכוח הכללי של ההשפעה שעליו העולם מושתת והוא נמצא ביסודו של עולם. הכוח הזה נקרא "בורא", מאציל, והוא היסוד של כל המציאות. ואם אני פונה אליו, אז אני יכול לבקש רק כוח השפעה. מה עוד הוא יכול לתת לי?

אני מבקש מהכוח הזה להתקרב אליי, כלומר להשפיע עליי יותר על ידי כוח ההשפעה שלו. אבל כאשר הבורא מתחיל להשפיע עליי עם ההשפעה שלו, אני יכול לתפוס את זה באופָנים שונים. אם אני מוכן לזה ונמצא בתכונות דומות לשלו, אז אני מרגיש את ההתקרבות שלו כטובה, טוב לי מזה. אבל אם אני נמצא בתכונות שהפוכות לו, אז אני תופס את ההתקרבות שלו אליי כדבר רע.

לכן ישנן שתי צורות של תפיסת האור: כמו "תרנגול" או כמו "עטלף". בשביל מה עטלף יבקש אור, שיהיה דומה לו לחושך?

תפילה נקראת העלאת מ"ן, "מי נוקבין". רצון נשי, נוקבא, הרצון לקבל שלי רוצה לעלות לדרגת "בינה", מבקש שיתנו לו את תכונת ההשפעה.

וזו נקראת "תפילה", כאשר אנחנו פונים לבורא, לאור, לתכונת ההשפעה, בבקשה שההשפעה הזאת תשרה בנו ותהפוך לתכונה אישית שלנו. אני לא יכול להיות כמו הבורא, "חלק אלוקה ממעל", אבל אני רוצה שהתכונה שלו תתחיל לשלוט בי.

כל עוד הבורא מאיר לי על ידי ההשפעה שלו, אז התכונה הזאת נמצאת בי ובמידה הזאת יש לי את אותה התכונה. אבל אם הבורא לוקח ממני את ההשפעה שלו, אני מייד נופל. זה כמו כוח המגנט שמחזיק אותי באוויר כמו חתיכת מתכת. הוא כל הזמן פועל עליי, ואז אני תלוי באוויר. ברגע שההשפעה הזאת מסתיימת, ברגע שבמגנט מפסיק לזרום הזרם והשדה שלו נעלם, אותו הכוח שהחזיק את חתיכת המתכת, אז החתיכה הזאת מייד נופלת.

כך גם אנחנו מקבלים את כוח ההשפעה. אנחנו לא מקבלים אותו ישירות בתוך הטבע שלנו, אלא נשארים לתמיד עם הטבע של הרצון לקבל, כמו חתיכת מתכת שתלויה באוויר. אבל היא יכולה להיות תלויה באוויר רק על ידי זה שהיא נמצאת תחת השפעת האור. לכן התפילה אף פעם לא צריכה להסתיים, אנחנו כל הזמן נמצאים תלויים בבורא.

מתוך ההכנה לשיעור, 28.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך לבקש כדי שיתגשם
התפילה שגדֵלה בסתר בתוך הלב
התפילה שמושכת אלינו את האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest