דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה לנו שבעה מיליארד רבי שמעונים?

בשביל מה לנו שבעה מיליארד רבי שמעונים?

שאלה: מה צריך לעשות, כדי לבצע בצורה נכונה את העבודה שלנו: לזרוע זרעים ולקצור את הקציר, ולא לבכות על שדה יבש?

תשובתי: לאחר שבדקת שהגעת לקבוצה הנכונה, למורה הנכון, אתה צריך ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת". אחרת, השׂכל האגואיסטי הזה לא ייתן לך לעשות כלום.

הבעיה היא בזה, שאדם מגיע וכביכול מסכים להכל, מוכן לבצע הכול, אבל מסכים להתקדם בקבוצה רק בצעדים קטנים, בכזה קצב וכזה אופן, שהאגו מרשה לו לעשות את זה.

ואז הוא יצטרך 15 – 20 שנה כדי להתקדם ולהשיג משהו, אם בכלל. כי קצב ההתקדמות נמצא ברשות האגו שלו. כלומר הוא מתקדם בקצב, במידה שהאגו מאפשר לו ולא יותר. להתקדם מהר יותר, זה כבר כואב! הוא לא יכול בצורה כזאת, אלא רק עד כאן, עד לעומק ליבו: עד כמה הוא מתאים לדרך הזאת. אתה הגעת לאיזה מורה, לאיזו קבוצה, וצריך לברר בדיוק, עם יושר הלב שלך, האם זה מתאים לך או לא? יותר אף אחד לא יעזור לך, אתה צריך בעצמך לענות על השאלה הזאת. האם באמת, זה מה שבתת-ההכרה חיפשתי כל חיי ורק את זה רציתי?

שאלה: אבל במקומות אחרים אנשים גם כן בטוחים, שדווקא זה המקום הנכון?

תשובתי: בסדר גמור, כל אחד צריך להיות במקום שלו. "כמו שפרצופיהם לא דומים, כך גם נשמותיהם לא דומות", כך גם הדרכים שלהם שונות. למה אתה לא שואל ומתפלא, שכל העולם לא יכול להיות כמו רבי שמעון, מחבר של ספר הזוהר? אז היו בעולם שבעה מיליארד רבי שמעונים, מה רע? מפני שזה לא צריך להיות: בכלי שלם אף אחד לא דומה לשני וכולם נמצאים ברמות שונות.

אתה צריך לעשות בדיקה בתוך הלב שלך. ובזה ניתנת לך הבחירה החופשית: להתבשל כל החיים על אש קטנה וכך לא תספיק שום דבר ותחכה עד שיסחבו אותך לבית קברות, או שתשיג חיים שלמים.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש "אהבת חברים", 16.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רוח גבית של הפרעות
על התפתחות "למעלה מהדעת"
הצלחה חומרית אינה ערובה להצלחה רוחנית!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest