דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה לנו כל ההפרעות האלה?!

בשביל מה לנו כל ההפרעות האלה?!

laitman-ozadachili_100_wp.gif

כל ההפרעות נובעות דווקא מהכוח היחיד של הטבע. בשביל מה לנו ההפרעות?

נניח שהבנתי שהכוח הזה הכשיל אותי, שהוא כיוון אותי לכיוון אחר, הוציא אותי מכליי, אילץ אותי לשכוח את המטרה, את החיפוש, מפני שהוא גרם לי כאב, דאגה, הרגשה בלתי נעימה, ואני התחלתי לפחד ממשהו, לדאוג למשהו. אבל אני הרי בסך הכול בן אדם, קל מאוד להכשיל אותי. ומה הלאה? בשביל מה כל זה נחוץ?

זה נחוץ כדי שאנחנו נרגיש שאיננו יכולים בלעדי הכוח הזה, ללא עזרתו האישית לכל אחד, שללא פנייתנו אליו, למה שנקרא "האור העליון", "האור המקיף", איננו יכולים להתקדם קדימה. להשיג כזה מצב זהו השלב הבא של ההתפתחות שלנו. כאשר אני מבין שכל מה שמתרחש נעשה רק על ידי הכוח האחד והיחיד הזה, והוא עושה זאת בכוונה כדי שאני אזדקק לעזרתו, ואילו אני בעצמי לא יכול לעשות כלום. זאת כבר היציאה לשיתוף הפעולה הישיר איתו. זהו שלב מאוד חשוב ומאוד לא פשוט, שלא ניתן להשיגו אם הסביבה שמסביבי לא תתמוך בי.

אנחנו דיברנו על כך שלאדם בעולם הזה בעצם אין בחירה חופשית. הוא מנוהל לחלוטין על ידי הגנים, ההורמונים, ודברים נוספים אחרים. ישנם אנשים שיכולים לנבא את גורלו של האדם. וזה באמת כך, חוץ מדבר אחד – הבחירה החופשית – שהיא דווקא, בהתפתחות של עצמך, מכוונת לקראת החיפוש אחרי הכוח הזה, אחרי הכיוון אליו, הקשר איתו, הדרישה שהוא יעזור לנו, וזה הדבר החשוב ביותר. דווקא זה מה שהוא רוצה, לעזור לנו אם אנחנו נבקש ממנו.

בשביל מה נחוץ לכוח העצום, המושלם והנצחי, שכולל בתוכו את כל הטבע, שאינו מוגבל במסגרות הגשמיות שלנו של זמן ומקום, שאינו מוגבל ביכולות ובפעולות שלו, בשביל מה נחוץ לו שאנחנו נזדקק לו, נבקש ממנו, נצפה לכך שהוא יעשה איתנו משהו, מאחר ואיננו יכולים לעשות בעצמנו? בשביל מה הוא זקוק לכאלה פעולות מצידנו, לניסיונות החלשים שלנו?

זה נחוץ כדי שאנחנו נפתח בתוכנו רצון חדש שלא קיים בטבע, רצון לבוא איתו במגע, להשיג אותו, לעבוד יחד איתו. באותה המידה שבה הרצון הזה שבנו מתפתח, הכוח הזה נכנס איתנו למגע ומתגלה ברצון הזה. אז נוצרת האפשרות להרגיש את הכוח הגדול והמנהל הזה.

מתוך ההכרה הזאת, מתוך ההרגשה הזאת, מופיעה בנו ההבנה של הכול: מי אנחנו, מה אנחנו, מהיכן, בשביל מה, לצורך איזו מטרה, מה מתרחש איתנו. לכן אני צריך לרצות את הגילוי של הכוח הזה בתוכי. אני צריך לפתח בעצמי בתוכי את הרצון הזה, אחרת אני לא אהיה עצמאי. כי אם הוא ייתן לי גם את הרצון הזה, אז אני לא אהיה חופשי. אחרת, בשביל מה היה צריך לברוא את כל זה?…

מתוך שיעור מס' 3 מהכנס בליטא, 24.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכוח שממלא את כל היקום
להרגיש את הכוח שמנהל אותנו
להתכוונן למיקוד אחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest