דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה לי אוצרות המלך…

בשביל מה לי אוצרות המלך…

הזוהר מספר כיצד האור העליון פועל ומשפיע עלינו ובונה מכל התכונות שלנו משהו שדומה לבורא: לא מהבשר שלנו, אלא מהמהות הפנימית שלנו שנקראת "מוח" ו"לב", מכל סך המחשבות והרצונות שלנו, שמרכיבים את ה"אני" של האדם.

אני לא יודע מה הוא צריך לעשות מהם. בינתיים כל הרצונות והמחשבות שלי עסוקים בכל מה שאני רואה לפניי, כדי להיטיב לעצמי. כך עובד האגו שעומד מאחוריהם.

המאור שמגיע בזמן קריאת ספר הזוהר אינו משאיר לי שום דבר מהרצונות והמחשבות הקודמות, אלא מתחיל בהדרגה לתת לי ערכים אחרים, בינתיים, במצב שבו אני נמצא. ולאחר מכן הוא מתחיל לנתק אותי מהמציאות הנוכחית, כשבכל פעם הוא מבצע בי כאלה שינויים, שפעם אני מתעלה מעל המציאות הזאת, ופעם אני שוב שוקע לתוכה עוד יותר.

וכך, על ידי כל מיני תרגילים ושינויים הוא עוזר לי להפסיק להיות תלוי במציאות הזאת, כשבסופו של דבר לא חשוב לי האם אני נמצא בה או לגמרי מנותק ממנה, ואני יכול להשתמש בכל הצורות האלה רק למען מטרה אחת. אפילו אם ייתנו לי את כל אוצרות המלך, ואפילו אם אני עני שחי ביער ואין לי אפילו חולצה – זה לא חשוב לי, כי אני תלוי רק בכוונה, במשהו נעלה יותר מהמצב שלי. אני מסכים עם זה ורוצה את זה, מעל לכל מה שיכול להתגלות בכלי הקבלה שלי, גם במחשבות וגם ברצונות.

אם הגעתי למצב כזה בזכות התרגילים, זוהי עבודת השם עליי, ומרגע זה והלאה אני מתחיל לראות על מה מדבר ספר הזוהר.

נקווה שבכל יום ובכל רגע אנחנו ניכנס לכזה מצב, שבו האור שמגיע אלינו, הכוח העליון, יתחיל לשנות אותנו ולהעלות אותנו מעל לכל הרצונות והמחשבות, כדי שנתחיל להיות תלויים באותו המשפיע שמשפיע עלינו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לצאת מהאשליה
חינוך על ידי אמת
מגשמיות לרוחניות !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest