דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשׂדה הרצון הרוחני

בשׂדה הרצון הרוחני

laitman_2009-11_3152-70.jpg

שאלה: האם הייאוש יכול לכבות את הניצוץ של הרצון הרוחני שלי?

תשובתי: כמובן, הרי אני כבר התייאשתי בעולם הזה ואינני מרגיש בתוכי את הרצונות הקשורים אליו. באותו הזמן, מאיר בתוכי איזה "ניצוץ", התעוררות מלמעלה שמביאה אותי למורה ולקבוצה. בין הייאוש והניצוץ שלי מופיע מתח, וקטור, כוח הרצון שנוצר כתוצאה מהשוני (הפער) ביניהם. אינני יודע בוודאות לאן הוא מופנה, אך זהו כבר כיוון בתת מודע לעבר ההשפעה.

הכלי הזה כבר מכוון כלפי מעלה, בדומה לדיפול (צירוף של שני מטענים מנוגדים). כדי לנצל בצורה נכונה את הרצון שלי, אני ממקם אותו בשׂדה "המגנטי" של הקבוצה. אז הכוחות מכוונים את הדיפול שלי, מביאים אותו לכדי תנועה אל המטרה, לתכונת השפעה ואהבה. לסביבה/קבוצה ישנם קטבים בעלי עוצמה גדולה: ייאוש גדול מהעולם הזה וחשיבות ההשפעה. במידת הקשר שלי עם השׂדה שלהם, הרצון המשותף, הוא משפיע עליי ומושך אותי אל המטרה.

החלקיקים (הדיפולים, המטענים, הרצונות פרטיים) הם חסרי כוח בפני עצמם. כדי לחזקם ולפזרם אנחנו בונים מאיץ. כך גם את הניצוץ של הרצון שלי, תלבֵה הקבוצה (הרצון הכללי המשותף) לאש גדולה. העיקרון הוא פשוט: אני נכנס לשותפות ומאיץ ומקל את הדרך שלי אל המטרה, בזכות הרצון הכללי המשותף. כשאני נכנס לקבוצה, מלמדים אותי, כיצד להתמוסס בשׂדה/ברצון המשותף שלה להשפעה ולאהבה.

אך אני לא סתם מקבל רצון מהסביבה, הרי אינני נמצא בחברה אגואיסטית רגילה, אלא בסביבת מקובלים שרוצים לגלות את הבורא ברצון/בשׂדה המשותף שלהם. אינני מתקרב רק לקבוצה, אלא גם לכוח העליון המשפיע שנסתר ברצון המשותף שלנו. לכן בתשובה למאמצים שלי להתאחד, אני מקבל מהסביבה את כוח הבורא, המאור המחזיר אליו, למוטב. סביבה שנבנתה על ידי האדם, עונה בחזרה על המאמצים שלו באור מקיף (או"מ).

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 21.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לרצות את העיקר?
הכוח המושך של האור
כיצד פועל מנגנון התיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest