דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברית על בסיס קרבה של הנשמות

ברית על בסיס קרבה של הנשמות

laitman_2008-12-25_8420_w.jpg

שאלה: לא מובן מאיפה לאדם המודרני, שלא רוצה ללדת ילדים, פתאום יופיע רצון כזה?

תשובתי: דווקא הודות לכך שאנחנו מתחילים להתחבר בצורה הדדית עם כל העולם, בכך שיוצרים קשרי אהבה מעל לכל הדחייה והאי נעימות, אנחנו נתחיל להבין איזה כוח פנימי טמון ביחסים האלה. אנחנו נראה עד כמה ההשפעה לאנשים אחרים ממלאת אותנו.

אז האישה תרצה להשיג יחסים כאלה עם בעלה, דווקא עם בעל מסוים ולא כתוצאה מקשרים מקריים כפי שזה מתרחש בימינו. כי אז הם יוכלו ליצור יחסים כאלה בצורה הדדית ולבנות משפחה לא ברמה של יחסים ביולוגיים, מיניים, אלא בדרגת הקשר הרוחני. ובמשפחה כזאת הם ירגישו שאפשר לעשות תוספות בדרגה עוד יותר גבוהה בזה שמממשים אותו דרך הילדים. וכל זה כתוצאה מכך שהאדם לומד להתחבר עם העולם.

אנחנו תמיד חיינו בצורה אגואיסטית, גם קיבלנו וגם נתנו בצורה אגואיסטית. אולם עתה כל העולם מגיע לקשר אלטרואיסטי. בהתחלה בצורה של להשפיע על מנת להשפיע, ואחר כך גם לצורה של לקבל על מנת להשפיע. אנחנו נבין שכדאי להשיג כזאת קבלה, כדי להגדיל עוד יותר את ההשפעה שלנו.

אלה נראות מילים גבוהות למדי, אבל בהתאם למהירות ההתפתחות שלנו, העתיד הזה מתקרב מהר מאוד. כמובן שאי אפשר להבין את זה, כל עוד האדם לא ישתנה. אבל בזה שאנחנו משתנים לאט לאט, אנחנו מתחילים להבין יותר ויותר את אותה המדרגה שעליה אנו נמצאים וקצת מעליה.

אני חושב שככל שהאדם יתקן את עצמו, בכך שיהפוך להיות יותר אינטגרלי ומקושר עם האחרים, בזה שמתייחס לאחרים באהבה, בהשפעה, בגילוי דאגה, בהבנה הדדית ובערבות, אז גם היחס שלו ישתנה כלפי המין השני, לשותף לחיים, לקשרים המשפחתיים, לילדים. כי אנחנו הרי לא הרגשנו עדיין אף פעם מה זאת אהבה. אנחנו פעלנו בהתאם לאינסטינקטים הטבעיים שלנו ולפיהם בחרנו את בן הזוג המתאים. אבל עכשיו אנחנו נתקרב על בסיס של ההרגשה הפנימית כבר לאחר שנלמד לאהוב מעל לאגו שלנו.

הטבע מחייב אותנו לקבוע כאלה יחסים גלובליים מסביב לכל העולם. ואז אנחנו לא נסתכל על המין השני בדרגה הגופנית, הבהמית, שעליה המסגרות המשפחתיות כבר קרסו. אנחנו נכרות ברית משפחתית בדרגה יותר גבוהה, רוחנית, ונבנה קשרים אחרים של השפעה הדדית. ובהשפעה ההדדית הזאת יופיע אצלי יחס חדש כלפי בן הזוג, וממנו כלפיי, כך שבינינו יופיע קשר שעליו נאמר "איש ואישה זכו, שכינה ביניהם", כלומר קשר מיוחד. והודות לקשר הזה, אנחנו כבר נתחיל לחשוב על ילדים. זוהי משפחה שונה לחלוטין, אנחנו לא חוזרים לֵמה שהיה, אלא מעלים את הקשר שלנו מהדרגה הגשמית, הגופנית, לדרגה של הנשמות, לדרגה הרוחנית.

המשפחה נשארת באותה הצורה, גבר, אישה, ילדים, אבל המשמעות והמטרה של קיומה הופכת לאחרת לחלוטין.

שיחה על החיים החדשים בנושא "אישה" 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי
חתונה לפי חשבון רוחני
משפחה רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest