דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברית סודית עם הכוח העליון, חלק א'

ברית סודית עם הכוח העליון, חלק א'

שאלה: מהיכן הופיע עם ישראל, לאן מועדות פניו, ואיזה פוטנציאל, שעדיין לא מומש, טמון בו? אם אנחנו נבין את זה, אז יכול להיות שנשיג מצב אחר לגמרי, במקום כל הבעיות שאנחנו חווים היום?

כדי להבין את זה, צריך לחזור לאירועים בני יותר מאלפיים שנה, לאותו הזמן, כאשר העם היהודי היה בארץ ישראל ועדיין לא יצא לגלות. רבים קושרים לעם הזה משהו מיסטי ומאמינים, שיש לו קשר סודי עם הכוח העליון, איזו ברית. על מה בעצם מדובר פה?

תשובתי: מדובר על קבוצת אנשים שהתאחדו על פי רצונם להבין את מהות ומשמעות החיים: בשביל מה אנחנו חיים, מי מנהל אותנו. כלומר, הדאיגו אותם שאלות של המהות עצמה, ולכן הם התאחדו סביב אברהם, חכם שחי באותם הזמנים בבבל העתיקה, שהתחיל ללמד אותם איך למצוא תשובה לשאלות הללו.

מבחינה חומרית, החיים בבבל העתיקה היו משביעי רצון לחלוטין, לאדם לא היה חיסרון בשום מילוי בדרגות דומם, צומח וחי. כלומר, לגוף היה מאוד נעים וטוב, הבעיה הייתה רק במגדל בבל, שעלה עד השמיים. היה הכרח לגלות ולהבין בשביל מה אנחנו חיים, למה, איפה מקור החיים, מי מנהל אותם? הם רצו לגלות ולהשיג את הבורא.

ואברהם לימד אותם שזה אפשרי. כי דווקא במטרה זו החיים שלהם השתבשו: אנשים נתפרדו, התרחקו זה מזה, הפסיקו להבין זה את זה. אבל אלה שהרגישו צורך דחוף לגלות את סוד החיים, הצטרפו לאברהם. הוא היה חכם בבלי ידוע והיה צאצא ממשפחה ידועה מאוד. אביו, תרח, היה כוהן דת בבלי.

אברהם לימד, כיצד להשיג את הכוח שמנהל את הטבע, את כוח ההשפעה והאהבה. הכוח הזה הפוך לכוח האגואיסטי של הטבע הדומם, צומח, חי ובני אדם שבעולם הזה, ולכן הוא יצר אותנו בצורה ההפוכה לו, בקבלה ובשנאה. דווקא זה מה שהתגלה אז בבבל, כדי לחייב אותם לגלות משהו הפוך, את הכוח הנגדי.

אברהם לימד איך אפשר לתקן את עצמנו ולרכוש כוח נוסף לאותו הכוח שנמצא ברשותנו מהטבע. הכוח הזה נעדר בעולמנו, כי הוא כולו קיים על קבלה ושנאה. ולכן, כדי לרכוש את הכוח הנגדי הזה של השפעה ואהבה, דרושה חכמה שלמה.

כוח האהבה, זהו הכוח העליון. איך לקרב אותו אלינו, איך לרצות שהוא יתגלה לנו ושנתחיל לחיות בתוכו, איך להתחיל להשתמש בכוח הזה?

אם הכוח הזה ניסתר בטבע, אז יכול להיות שאנחנו נצליח לתפוס אותו דרך השאלה על משמעות החיים שלנו, על מי שמנהל אותם. דרך השאלות האלה, שבעיקרון שואל כל אדם, רק שלא כל כך מתעמק בהן, אנחנו יכולים להתחיל לעשות היכרות עם הכוח העליון.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 483, 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לרסן על ידי השפעה
עם המאוחד בניצוצות
העם שהתאחד מעל האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest