ברית ב"אור חוזר"

שאלה: איך לכרות ברית בין החברים?

תשובתי: ברית בין החברים אפשרית רק אם מישהו עליון מקיים את הברית הזאת. ברית יכולה להתקיים רק כשכולנו מתקשרים עם הכוח העליון, שהוא יקיים אותה.

לנו עצמנו אין שום סיכוי לקיים את הברית. אבל אם אנחנו מתחברים יחד, אז אנחנו יכולים לדרוש את זה מהבורא, בתנאי שעושים את זה למענו.

ואז יוצא שהאנשים שמשתוקקים לבורא ("ישראל"), "המאור המחזיר למוטב" ("אורייתא") וקב"ה מתקיימים יחד, ואז הבורא מקיים את הברית לפי הבקשה שלנו.

כאשר מגיע החושך, הפירוד, המריבה, אז הברית הזאת מתגלה וקיימת בינינו. אבל כל עוד הכול טוב, אי אפשר לבדוק. כל הבדיקה זה רק כשרע לנו.

בזמן הטוב אנחנו לא צריכים שום ברית, כל עוד האור קיים, הוא מחבר את כל החלקים ביניהם. כל הקושי הוא לעשות כך, שכאשר האור יסתלק, החלקים האלה יישארו מחוברים זה לזה. זה נקרא "ברית".

אבל איך אפשר למשוך את האור בזמן החושך? זה הרי בלתי אפשרי. אבל אנחנו רוצים להגיע למצב שגם בזמן שלא מרגישים אור ב"כלים דקבלה" שלנו, אנחנו נרגיש את האור ב"מסך ואור חוזר" שלנו, מילוי ב"כלים דהשפעה" במקום מילוי אגואיסטי.

היום אני עבד נאמן של הרצון לקבל שלי, ובאופן זהה אני רוצה לשרת כדי למלא מישהו אחר. זה יהיה בשבילי תענוג. זה נקרא שאני רוצה "לכרות ברית".

הברית נבדקת רק ב"חושך", כשאין לי שום מילוי, אבל אני בכל זאת רוצה לקיים את אותם היחסים הטובים שהיו קיימים קודם. במקום תענוג ברצון האגואיסטי שלי, אני רוצה "צמצום" על האגו שלי – "מסך ואור חוזר".

וזה נקרא "ברית", זהו מצב שבו אני עובד כבר לא למען עצמי, אלא בעל מנת להשפיע. כלומר אני שומר על אותו היחס לא רק כשטוב לי, אלא גם כשרע לי. וכאשר המצב הטוב שוב יחזור, אני לא רוצה להתבלבל וליפול בכל פעם מחדש לעבדות של הרצון לקבל, שכורת ברית למענו.

אני רוצה להרגיש תענוג בכלים על מנת להשפיע, שאני אוכל לצמצם את הרצון לקבל שלי, ולעבוד עם התענוג הזה בכך שאני בונה מעל ה"צמצום" הזה "מסך ואור חוזר". ועם ה"אור החוזר" הזה אני פונה לחבר ויוצר עימו קשר. זה נקרא "ברית".

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 17.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בדיקה לשנאת בצע
רק קדימה, ואף צעד לאחור
ברית חברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest