דף הבית / הכול על הקורונה / בריאות ורפואה – חלק ה'

בריאות ורפואה – חלק ה'

הנגיף, ידיד של האדם

שאלה: נכון להיום נגיפים הם האויב המסוכן ביותר של האדם. פעם האיום הגדול ביותר עבורנו היו חיות טרף גדולות, ואילו עתה האדם הפך בעצמו לטורף נוראי, אבל הוא עומד חסר אונים בפני נגיפים מזעריים, שמורכבים ממולקולות RNA  ,DNA במעטפת חלבונית שמתנהגים כמו יצורים חכמים. למה הרפואה לא מסוגלת להתמודד איתם?

תשובתי: אני סבור, שהנגיף הוא ידיד של האדם. יתרה מכך, הנגיף הוא ידיד של החברה. הוא פוגע בנו, כדי לאלץ את האדם והחברה להשתנות, לכן עלינו לראות בנגיף עוזר ולא אויב, אמנם לא נעים, מאיים, אבל אם היינו חוקרים באופן רציני לְאן מוביל אותנו הנגיף והיינו שואפים לשם, אז לא היינו מאפשרים לו להתגלות בנו כמחלה. אנחנו פשוט היינו רצים לפני הנגיף לקראת אותם שינויים שאותם הוא צריך לעורר בחברה שלנו.

שאלה: קיימים מיליוני נגיפים שונים, חלקם באמת ידידים של האדם, הם מביאים תועלת לגוף שלנו, אבל ברגע מסוים הנגיפים הללו יכולים לגרום נזק, במה זה תלוי?

תשובתי: באדם. אם האדם לא משנה את עצמו באופן רציני, אז הטבע מזכיר לנו על כך על ידי הופעה של כל מיני בעיות. תראה מה אנחנו עושים עם העולם! באותם חודשיים שבהם לא עבדנו הטבע החל להחיות את עצמו, בפארקים החלו להופיע בעלי חיים, עלה אחוז האוזון באוויר, הכול החל להאיר, לנצוץ! ועכשיו אתה רוצה שכל זה ייעלם?

שאלה: האם אתה סבור, שעל ידי היחס האגואיסטי שלנו אחד לשני אנחנו מעוררים ומזמינים בעיות?

תשובתי: לא רק על ידי היחס שלנו אחד לשני, אלא גם על ידי התעשייה שפיתחנו בעולם. על ידי הגישה הצרכנית שלנו לטבע הצומח והחי אנחנו מעוררים בו כוחות מסוימים והוא מתחיל לאזן אותנו דרך הופעות והתגלויות של כל מיני בעיות, במקרה הנתון, דרך הנגיף.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 14.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest