דף הבית / כללי / בריאות ורפואה – חלק א'

בריאות ורפואה – חלק א'

חברה של מקצועות מיותרים

שאלה: מה האדם צריך להבין בעידן  של נגיף הקורונה?

תשובתי: אדם צריך להבין שהוא חווה ועובר רק את המכה הראשונה של הטבע. על מנת לתקן חברה יש צורך במכות רבות והן תבואנה. בסופו של התהליך החברה האנושית לא תישאר כפי שהייתה קודם. זה יתבטא בעיקר במצב התעסוקה של אנשים.

יצרנו חברה שמתבססת על מקצועות מיותרים לחלוטין, בעולם הפוסט-תעשייתי התגלתה כמות עצומה של בני אדם "מיותרים" ולכן הופיעו  עיסוקים רבים, מקצועות ומפעלים מיותרים לגמרי. אנו חייבים להבין שאנו קיימים בתוך ספירה אינטגרלית של הטבע ששואפת לאופטימיזציה, הטבע ילחץ עלינו כך שכל המקצועות המיותרים ייעלמו.

אם נביט למשל על הטבע החי, אנו יודעים שחלק מסוים מבעלי החיים צריך להיכחד וחלק אחר צריך להתפתח, וזה בהתאם לתנאים שמופיעים או נעלמים בטבע. כך גם קורה בנוגע אלינו. אנחנו מהווים חלק מהטבע לכן הטבע "משחק" איתנו על ידי כך שהוא נותן לנו פרמטרים חדשים  שמקטינים או מגדילים את האוכלוסייה ואת סוג העסקים וכן את כל השאר.

בימינו בהשפעתו של נגיף הקורונה, מתרחש זירוז מהותי בהתפתחותה של החברה האנושית. בני אדם רבים לא מועסקים וגם אין להם צורך לחזור לעבודה. מפעלים שבאמת הכרחיים פועלים ויפעלו ואילו בתחום השירותים שיצרנו ב– 70 השנים האחרונות,  צריך רק – 5% ממנו.  לכן תחום זה כבר לא יחזור לפעילותו הקודמת. החלק העיקרי של האוכלוסייה שהיה מועסק בתחום השירות יישאר ללא עבודה. משום כך עלינו לחשוב מה לעשות עם אנשים בעלי מקצועות מיותרים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה" 14.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest