דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בריאות הגוף, זה איזון הנפש

בריאות הגוף, זה איזון הנפש

שאלה: מה אומרת חכמת הקבלה על בריאות?

תשובתי: כל סוגי הבריאות: הפיזיולוגית, הנפשית, המוסרית, הפסיכולוגית, הם מהות של איזון המערכת, שנקראת "אדם". והם כולם מקושרים הדדית.

מניסיון החיים שלנו אנחנו יודעים, עד כמה הפסיכולוגיה משפיעה על הפיזיולוגיה, והפיזיולוגיה על הפסיכולוגיה, וכן הלאה. ואם אנחנו נדאג ל"אני" שלנו, כלומר לדרגה הגבוהה ביותר, ל"אדם שבנו", אז בזה נתחיל להשפיע על כל תת המערכות הנמוכות יותר.

לכן, חכמת הקבלה אומרת, שבראש ובראשונה אנחנו צריכים לעסוק בתיקון הנפש, באיזון של ה"אני" שלי, כדי לאזן את עצמי עם כל העולם ולהיות איתו בהרמוניה ובאיזון. אז המערכות הפיזיולוגיות הנמוכות יותר יתחילו להתאזן תחת השפעת המערכות העליונות ויסתדרו בהדרגה.

לפי חכמת הקבלה, בזה מסתכם כל הריפוי. נקודת מבט זהה קיימת בעבודות מעשיות רפואיות של המזרח, שטוענות, שהאדם הוא מיקרו עולם וצריך להימצא גם באיזון פנימי בכל הדרגות וגם באיזון חיצוני, ביחס לעולם.

כדי להגיע לאיזון, חיוני שיהיה לנו חינוך נכון, חברה נכונה, אותה מעטפת שבה אנחנו קיימים ושאיתה צריכים לשתף פעולה באופן אינטגרלי הדדי. זה יאזן אותנו פנימית באופן טבעי.

לכן, ריפוי האדם לא צריך לנבוע מהסרה וביטול של כל מיני סימפטומים של המחלה, אלא רק מדָרגות עליונות, שלפי ההיררכיה מלמעלה למטה יביאו את המערכת כולה לאיזון. אנחנו לא צריכים לנבור בתכונות הפיזיולוגיות של הגוף, אנחנו צריכים לאזן את הנפש, ואז הגוף יציית לה ויבריא בעצמו.

ריפוי של איברי גוף נפרדים, לא נותן כלום. כי אנחנו אפילו לא יודעים כיצד הם מקושרים הדדית ביניהם, לכן, "מרפאים משהו אחד, ואת השני הורסים". כל תרופה בפני עצמה היא רעל. לא במקרה הסמל של הרפואה הוא נחש ארסי.

אנו רואים, ששימוש בתרופות אינו מביא להתרפאות מלאה, האדם בכל מקרה ממשיך להיות חולה. לכן, כדי שמלכתחילה הוא יהיה בריא, צריך לאזן את הרוח שלו, את הנפש שלו. כמו שאומרים: "נפש בריאה בגוף בריא".

הערה: ואז, כמו ברפואה הסינית העתיקה, ישלמו לרופא לא עבור זה שהוא מרפא איברים נפרדים, אלא עבור זה שהאדם בריא.

תשובתי: כן, אבל זה כבר יהיה רופא אחר לגמרי, אפילו לא רופא מקובל, אלא מדריך, שמכוון נכון את האדם לאיזון עם הסביבה הסובבת אותו.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 23.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
למה המוח זקוק לאדם?
גוף ונשמה
מהי נשמה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest