ברגע של ניסיון

שאלה: בעולם קיימות יותר מ – 3000 אמונות ושיטות רוחניות שונות. כאשר לאדם מופיעות בעיות, הוא באופן אוטומטי מתחיל לפנות לאיזה כוח, צועק פנימית. למי או לְמה האדם פונה ברגע כזה?

תשובתי: אם אתה רוצה לפנות בצורה נכונה, עליך לפנות לבורא רק לצורך קבלת עזרה להתחבר עם אחרים, כדי לגלות אותו. כלומר בחכמת הקבלה אנחנו מבקשים שהבורא ישנה אותנו. אבל באופן כללי כל בני האדם מבקשים שהבורא יסיר את ההפרעות מדרכם, כלומר ישנה את העולם "בהתאמה לרצון האדם". יחס "צרכני" כזה כלפי הבורא יתחיל להשתנות, כאשר אצל האדם יופיעו הרגשות פנימיות חזקות מאוד, שכל מה שמתרחש עם העולם הוא תוצאה של היחס שלו לבורא.

אם מדברים על מקובל, אז הכול תלוי בדרגה שבה הוא נמצא. כמו כן, מקובל עובר מצבים שבהם מורידים אותו נמוך יותר מאדם רגיל. וכאשר הוא נמצא בירידה, אז הוא יכול לבקש גם עבור עצמו וגם לבצע מעשים שקשה לקבוע אותם מראש. אבל זה קורה רק בזמן של ירידה. במצבו הפעיל, כאשר יש לו כוחות, הוא כמובן, תמיד מבקש עזרה לשינוי עצמי, מפני שהוא מבין כיצד פועלת המערכת. מקובל מבין, שה"מכות" הן טוב וחסד, עזרה ודאגה של הבורא, מפני שדווקא הודות למכות הללו, הוא יכול מעליהן, להיות בקשר עם הבורא. הבעיה היא שהמכות לא עוברות רק על האדם, אלא גם על הקרובים שלו, עד שיושלם גמר התיקון השלם. אבל בתחילת התיקון, כולם פגיעים בפני הבורא!

מתוך שיעור וירטואלי בנושא "חכמת הקבלה ודת", 25.9.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest