דף הבית / המשבר ופתרונו / בראש ובראשונה, סיפוק מוראלי

בראש ובראשונה, סיפוק מוראלי

שאלה: האם כקריטריון לגמול של העובדים במפעלים יכולה לשמש לא התוצאה, אלא התכונות האישיות של אנשים שיודעים כיצד לקשור קולקטיב? אפילו שהם לא נותנים תוצאה הנראית לעין שאותה אפשר לשקף בטבלה, אבל יחד עם זה, בהם תלויה האווירה בקולקטיב.

תשובתי: באלה, שיודעים איך לקשור קולקטיב תלויה האווירה הכללית, הבריאות הכוללת של הקולקטיב, שמורגשת על ידי כולם כמילוי. "לא על הלחם לבדו יחיה האדם". אנשים כאלה, הם מומחים בעלי דיפלומה שעברו הכנה במרכזים שלנו, והם מאוד נחוצים במפעלים.

האדם נצרך לסיפוק מוראלי.

לפני מספר ימים אני דיברתי עם הנציגים שלנו מאיטליה. קיימת שם עכשיו אבטלה עצומה. ומה אנשים עושים? מתאספים יחד, קונים איזה בית, משפצים אותו למקום מגורים עם הרבה דירות והופכים אותו לקוֹמוּנה. מסתבר, שכך הרבה יותר קל להם להתגבר על המשבר, על הבעיות ועל כל השאר. יחד עם זה, הם חווים נוחות מוראלית מפני שמתאספים יחד, מתאחדים, הבעלים, הנשים, הילדים.

ההרגשה של עזרה הדדית באופן פתאומי נותנת לאדם כזה מילוי, שבעצם אין לו כל צורך בחפצים יקרי ערך, חופשות במקומות אקזוטיים וכולי. יוצא, שבדרך כזאת הטבע מביא אותנו לסוג אחר של מילוי.

היום העובדים בספרד ובאיטליה כבר מוכנים לעבוד בחצי שכר, אבל הם יותר מתחברים ומתאחדים ביניהם, מופיעים אצלם מרכיבים של קומונה.

אנחנו רואים, שבאמצעים כאלה הטבע דוחף את האדם לאיחוד. לפנינו אינטגרציה. או שאנחנו נגיע אליה בדרך נכונה וטובה, בכך שמבינים מה מצפה לנו בעתיד ואז אין לנו צורך בבעיות ובמשברים, או שאנחנו בכל מקרה נגיע לזה, אך על ידי מכות, בעיות, אבטלה, מחסור.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות כוח האדם", תוכנית 3, 06.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מפעל עם מבט לעתיד
כך זה יהיה
בעד רעיון או בעד כסף?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest