דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / בקשו צדיק, בקשו ענוה

בקשו צדיק, בקשו ענוה

laitman_2009-05-xx_ny_5084-70.jpg

מתוך ספר הזוהר: בשעה שהעולם מתמלא מעונות בני אדם, והדין יוצא, ווי לאותו צדיק הנמצא בהעולם, שהוא נענש תחילה בעונותיהם של הרשעים. איך נצל נח מן המבול, ולא נענש בעונות הדור?

הקב"ה רצה להוציא ממנו תולדות לעולם, וע"כ נצל.

בעולם (באדם) יש הרבה רשעים (רצונות אגואיסטיים), אך הם לא הצליחו להשתמש ברצון הטוב של נח (הרצון הרוחני היחיד, הנקודה שבלב, כדי להתקבץ סביבו, להידבק אל תכונת ההשפעה), ולכן הרשעים האלה (הרצונות הרעים) נחתכו מנח (הרצון הנכון) על ידי המבול וטבעו (מתו באדם, הוא הפסיק להרגיש בהם. בינתיים בכך טמון התיקון שלו, אך לאחר מכן הם יופיעו שוב, כשהוא יוכל לתקן אותם).

הרצון הנכון הקטן להשפעה שנמצא באדם ונקרא נח, ניצל על ידי הבורא (האור המקיף), כשהוא הסתתר ב"תיבה" (קיבל כוח נוסף, כיסוי, מגן המורכב מתכונת ההשפעה, שנקרא "תיבה", או רחם האם, או בינה).

הדין לא היה יכול לשלוט עליו, משום שהיה מכוסה, ונחבא בהתיבה, ונעלם מהעין – הדין שורה על הרצונות האגואיסטיים ולכן הוא אינו שולט על הרצון להשפיע. האדם רכש את הקשר עם הקבוצה, בהשפעה, הסתתר בה מעין הרע, מרצונותיו האגואיסטיים הרעים, שרוצים להסית אותו מהמטרה.

כתוב, בקשו צדיק, בקשו ענוה, אולי תסתרו ביום אף ה' – לא תוכל להסתתר מהשפעת האור, הוא מאיר ומבדיל בין רצונות האדם – אלו מהם זהים אליו בתכונותיהם ואלו מהם מנוגדים אליו.

נח בקש צדק (תיקון מלמעלה), ונכנס בתוך התיבה, ונסתתר (בתוך תכונת ההשפעה של הבורא, נמס בה, כמו טיפת זרע ברחם האם) ביום אף ה' (גילוי אור החכמה, שמפריד כמו חרב בין הרצונות לפי כוונותיהם להשפיע או לקבל). ועל כן לא היה יכול הדין לשלוט ולקטרג עליו.

(הוא הסתתר בתוך תכונת ההשפעה של העליון, של הבורא. מלכות עולה לבינה ומסתתרת שם, משמע להיות צדיק, בחסדים, להתעלות מעל האגואיזם).

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.11.2009

פוסטים קודמים בנושא:
העולם החדש שלאחר המבול
הרימו ידיים בתפילה
החכמה, שהאדם צריך לדעת אותה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest