דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקשה על עליית "מלכות" ל"בינה"

בקשה על עליית "מלכות" ל"בינה"

שאלה: איך אפשר לבדוק עד כמה הבקשה שלי היא נכונה?

תשובתי: אין לך אפשרות לבדוק את זה, כי לצורך הערכה אתה צריך לדעת מהי הבקשה הנכונה, כדי להשוות עם הבקשה הלא נכונה שלך ולברר את ההבדל.

הדבר היחיד שאתה יכול לעשות, זה לערוך חיפוש בכיוון של דבקות. הדבקות מסמלת, שהבקשה הייתה נכונה. תשתדל לתאר לעצמך את המצב הזה וכך תבדוק. אבל זה שייך יותר לרגש, כי כל תפילה נולדת בתוך רגשות ולא מתוך הבנה שׂכלית.

תפילה נקראת מ"ן (מי נוקבין) ומראה, עד כמה הרצון שלי לקבל מוכן להתחבר עם הרצון להשפיע בבקשה אחת. נעשה ביטול עצמי מצד הרצון לקבל, שמצטרף לרצון להשפיע.

כי אני ברצון לקבל שלי רוצה את מה שטוב לי. והרצון להשפיע שאותו אני יכול למצוא בעולם שלי, זה הרצון של הקבוצה. ואם הרצון של הקבוצה הופך עבורי לגבוה יותר מאשר הרצון שלי, זה אומר שאני מעלה את עצמי כמו "מלכות" ל"בינה". אני נכלל ב"בינה", ברצונות של החברים ומוכן בכל הכוח לפעול כך, איך שהם צריכים. ואם אני לא מצליח לעשות את זה, אז על זה יש תפילה.

מובן, שאני לא יכול לעשות את זה, כי הרצון לקבל שלי כל הזמן גדל. לכן אני כל פעם מעלה תפילה, מ"ן. אני רוצה להעלות את ה"מלכות" שלי ל"בינה", להתכלל ברצונות של האחרים ולשרת אותם, כדי להשיג בזה לשרת את הבורא, מ"בינה" לעלות ל"כתר", אך איני יכול לעשות את זה.

בתפילה שלי אני מבקש שזה יתממש. אני מבקש שיבוא המאור המחזיר למוטב ויעזור לי להצטרף ל"בינה", להשפעה, ב"אמונה למעלה מהדעת", כדי שהדבקות עם תכונות ההשפעה תהפוך עבורי לגבוהה יותר מ"מלכות", גבוהה יותר מהרצונות והמחשבות העצמיים שלי.

ואם אני לא מרגיש בתוכי את הצורך בכזה חיבור עם הקבוצה, סימן שאני לא חשבתי מראש על זה ולא הכנתי את עצמי לתפילה. אז עם מה אני באתי לשיעור? מה עוד אפשר לעשות חוץ מזה? כל הרצונות, המחשבות, ההשתוקקויות, המעשים שלי, כל מה שמרכיב את ה"אני" שלי, אני קודם כל צריך להעלות לשרות הזולת. זה התיקון הראשון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התקדמות בנקודות הדבקות
בקשה אחת לכולם
הרצון לבורא = סכום הרצונות המשותפים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest