דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקשה מזויפת, תשובה אמיתית

בקשה מזויפת, תשובה אמיתית

כשהנקודה שבלב מביאה אותנו לקבוצה, אנחנו מתחילים לבצע את כל סוגי הפעולות האפשריות, ועדיין איננו יודעים במדויק מדוע, כיצד ולשם מה. בינתיים אין לנו כוונה על מנת להשפיע ("לשמה") וגם אין לנו כל נחיצות אליה. זהו הביצוע בדרגת הדומם: כבר נכנסנו לאיזשהו תהליך, אך בינתיים איננו מזרזים ודוחפים את עצמנו לעבר המטרה; עדיין איננו מסוגלים לכך. אנחנו מתפתחים, בדומה לטבע הדומם, תחת השפעת הסביבה ורק בהתאם אליה, מבלי להוסיף כוחות מעצמנו.

התקופה הזאת בכוונה של "לא לשמה" מתחלקת לכמה שלבים. כשהאדם עולה ממדרגת הדומם הרוחנית, הוא מתחיל להבין שהכול צריך להיות להיפך: "היכן הבחירה החופשית שלי? מה יהיה איתי?". הוא עושה צעדים פשוטים, הגיוניים ומעשיים ומגלה שהוא יכול להכניס את עצמו לתוך תהליך מיוחד שיאפשר לו לקבוע, דרך המערכת העליונה, את קצב וצורת ההתפתחות שלו.

כיצד? – האדם מאמין שעל ידי השקעת המאמצים בזמן הלימוד הוא מושך על עצמו את האור המחזיר למוטב. הוא מקדיש את חייו להשגת המטרה הרוחנית, עובד בקבוצה, לומד, עוסק בהפצה ובנוסף להכול משתוקק לרכוש את תכונת ההשפעה, הכוונה של "לשמה", האהבה לזולת. על אף שבינתיים הרצון הוא שקרי ומלאכותי, האדם בכל זאת מזמין על עצמו אור. מערכת הקשר בנויה בצורה כזאת, שאפילו בקשות וכוונות לא-אמיתיות בכל זאת מפעילות את האור.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דגש על האיכות
הבריחה מהמערכה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest