דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקשה לקבלת עבודה אצל הבורא

בקשה לקבלת עבודה אצל הבורא

שאלה: מה זה אומר, להיות עובד של הבורא ללא שום תנאים מוקדמים?

תשובתי: נניח, שאתה בא ואומר: "לא חשוב לי מה לעשות, אני מוכן לעשות כל דבר: מלהיות הסגן שלך ומנהל עבודה ראשי, עד למנקה האחרון הכי שפל ובזוי. אני מוכן לעבוד תמורת כל מחיר שישלמו, מחצי המלכות ועד כלום. לא משנה לי עד כמה נעימה העבודה הזאת, האם אני אקבל ממנה תענוג או מכות. אני מוכן לקבל מכות עבור כל יום עבודה, העיקר שאתה תאפשר לי לעבוד עבורך. אני מתחנן אליך, תיקח אותי ללא שום תנאים!".

כאן הכול תלוי בסובלנות שלך, בסבלנות שאיתה אתה נכלל בעבודה ומוכן לסבול את האי נעימויות והנעימויות, את השכר והעונש שלה. כך אתה מתקדם מעל ל"חמור" שלך, מעל לאגו שלך, שמרגיש טוב או רע ומקבל או חצי מלכות או מכות תמורת יום עבודה. אבל האדם שבך דבוק לגמרי בבעל הבית. האם אתה מסכים לעבוד בצורה כזאת?

ואתה רוצה שיתנו לך כאלה תנאים, מפני שזה עוזר לך להשיג כוונה נקייה כלפי בעל הבית. אבל אם לא היו כאלה תנאים, לא היית יכול להבין איפה אתה נמצא, אולי האגו מניע אותך, משקר לך, ואתה כמו גנב שרץ לפני כולם וצועק: "תתפסו את הגנב"?

אתה רוצה לדעת בדיוק מי מנהל אותך, וזה אפשרי לעשות רק על ידי שינוי המצבים. על ידי הרע בלבד אתה לא תשיג שום דבר: אין אור בלי חושך ואין חושך בלי אור, אתה חייב את שניהם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 17.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הסימן לברית יציבה
ייסורים, זו בדיקה של אהבה
לא לדאוג, הכול הולך לפי תוכנית הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest