דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקשה למי שהוליד אותי

בקשה למי שהוליד אותי

שאלה: יכול לקרות מצב, שהתחתון מעלה מ"ן לעליון והוא אינו מסוגל להמשיך להעלות הלאה את המ"ן?

תשובתי: דבר כזה לא יכול להיות? העליון נמצא במצב של "חפץ חסד", ולכן הוא עליון כלפי התחתון. זה הוא שברא ויצר והוליד את התחתון.

התחתון מגלה את עצמו כקיים עם נטיות ו"רשימות" מסוימים, כלומר עם גורל כזה, זה הכול בא לו מהעליון. כל הקיום שלנו, זה הודות לאבא ואימא. כך זה גם ברוחניות, אנחנו מקבלים את כל האבחנות מאבא ואימא הרוחניים.

השרשרת הזאת משתלשלת מעולם אין סוף. כל מה שקורה בי, גם ברגשות שמתעוררים וגם בשׂכל, זה הכול מסודר על ידי העליון עד הפרט האחרון. הוא מסדר ומכוון בתוכי הכול כמו בעזרת פינצטה והוא יודע את כל התגובות שלי, כי הוא הרי העליון שלי. "פרצוף עליון" בעולם הרוחני, זה לא סתם זה שדרכו אני מקבל הכול מלמעלה, העליון שולט עליי לחלוטין עד התא האחרון שלי, עד הפריט הקטן ביותר שיכול להיות ושעוד נשיג מתי שהוא בסוף סולם המדרגות.

העליון מעלה מ"ן בגללי. כדי להיות קשור איתי הוא נמצא במצב של "חפץ חסד", "בינה", "להשפיע על מנת להשפיע". אם הוא היה נמצא במצב של גדלות, אני לא הייתי יכול לראות ולהרגיש אותו אף פעם.

לכן הוא מחזיק את עצמו בקטנות כלפיי, ואז אני יכול לבקש ממנו. כלומר אני יכול להתחבר אליו, להשיג השתוות הצורה המינימלית והודות לזה לפנות אליו בבקשה. אחרת לא הייתי יכול, לא היינו מבינים זה את זה.

התחתון שעולה לעליון לא רואה את האח"פ הזה, הוא אינו מסוגל לעכל ולהבין אותו. התחתון רק יודע שזה מישהו גדול שאני מתבטל כלפיו, וזאת בינתיים צורת ההתקרבות המקסימלית האפשרית.

שאלה: והעליון רואה את גו"ע של התחתון?

תשובתי: העליון רואה הכול, כי הוא הוליד את התחתון. זה אפילו לא כמו בעולם שלנו, שבו אפשר לבנות איזו מערכת ואחר כך לברר שהיא בכלל עובדת לא כמו שחשבנו שתעבוד. בעולם הרוחני התחתון נמצא בהכרתו המלאה של העליון וכולו גלוי לצורך עבודתו. העליון לא צריך לחכות לאיזה שהן תגובות מהתחתון, הוא רק רוצה שהתחתון יכיר את התגובות של עצמו.

מתוך שיעור "תלמוד עשר הספירות", 20.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שיטה לחיבור בין הבורא לנברא
מה אפשר להוסיף לעבודת הבורא?
הנקודה שממנה הבורא יוצא לקראתנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest