דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקשה לא לעזוב את מקום העבודה

בקשה לא לעזוב את מקום העבודה

שאלה: מתוך השיעורים אני מבין מה אני אמור להרגיש, אבל אני לא מרגיש את זה בפועל. איך אני יכול להגיע להרגשה?

תשובתי: כל העניין הוא, שהאדם לא מסוגל לממש שום דבר בתוך עצמו. מפני שכל אחד מאיתנו הוא רק נקודה, וכל הפעולות יכולות לקרות רק בינינו. כך מתבצעים כל התיקונים.

אפילו אם אתה מרגיש את החיסרון הפרטי שלך לתיקון, אתה יכול לממש אותו ולתקן אותו רק בקשר עם הזולת, עם החבר. רק כך מתבצעות המדידות והבדיקות.

היום אתה רואה בעצמך רק את ההפרעות הבהמיות בלבד: גם שגגות וגם זדונות. ולא משנה על מה תנזוף בעצמך – זה לא אמיתי, מפני שזה שייך לדרגות הדומם, הצומח והחי. האם גילית את השגגות והזדונות שלך בקשר עם החברים, במאמץ להתחבר איתם?

אם אתה נזכר כיצד התנהגת בצורה רעה כלפי מישהו בעבר, זה לא שייך לתיקון. אפילו אם מדובר על הקרובים או על המשפחה – כל זה שייך לדרגות הדומם, הצומח והחי. זה לא שלך, זה מה שמגלים לך ברצון שלך.

ואילו אנחנו צריכים לתקן רק את מה שמתגלה לנו בניסיונות להתחבר עם הקבוצה. אני מגלה שאני לא מסוגל לזה, שאני שונא את החברים. כשאני משתדל לחבר יחד את ישראל, אורייתא וקודשא בריך הוא, אני מגלה את השגגות והזדונות ומתקן אותם. אני עובד רק ב"שטח" הזה, בדרגת המדבר.

כל השאר לא שייך לעניין. בכל שאר הדברים הטבע דוחף אותי. אפילו אם הוא דוחף אותי דרך ייסורים ומצבים לא נעימים – אני לא צריך לתקן אותם.

רק לפי מידת התיקון בקבוצה, יחד עם הבורא, יתוקן גם כל מה שהיה בעבר. ואז דרגות הדומם, הצומח והחי יעלו יחד עם האדם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 25.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כל האור – זה יותר מדי. אפשר רק חלק קטן?

כשהאור נמצא, הוא לא מתקן

להגיע לשיעור עם בקשה לחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest