דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / בצילו של הענן האסטרואידי

בצילו של הענן האסטרואידי

שאלה: נוצר כזה רושם, שהאדם הראשון, אדם, היה הרבה יותר מתקדם מאיתנו, משום שהרגיש את הכוח העליון אותו אנחנו לא מרגישים?

תשובתי: אין בזה שום ספק! התפתחות רוחנית לא הולכת במקביל לקדמה הגשמית. להיפך, המקובלים הראשונים היו הרבה יותר קרובים לכוח העליון ולעולם העליון מאיתנו. אם היה מתמזל מזלנו להיפגש עכשיו עם אברהם אבינו, כמה שאלות אפשר היה לשאול אותו. במובן הרוחני מתרחשת ירידה מתמדת יותר ויותר עם כל דור. ובהתאם לזה, האגו שלנו והקדמה הטכנולוגית גדלים יותר ויותר גבוה, וכך גם ההתפתחות הפיננסית והכלכלית. 

בסופו של דבר אנחנו מגיעים לקדמה הטכנולוגית המקסימלית בעולם הזה, ולהתפתחות רוחנית מינימלית. ואז מתפתח ופורץ המשבר הגלובלי, שעובר ומורגש בזמנינו בכל רחבי העולם. אפשר לפתור את המשבר הזה רק בדרך של התגלות חכמת הקבלה לאנושות כולה. אם כולנו נתאחד, נגיע לגילוי הכוח העליון והעולם הזה יעלה לגובה של העולם העליון.

שאלה: אנחנו בקושי מרוויחים כסף לחיים בעולם הזה, ואילו אתה רוצה שאנחנו עוד נעסוק בעולמות עליונים?

תשובתי: המשבר העכשווי, זוהי רק ההתחלה. לעולם מצפות מכות נוראיות. אני לא רוצה להפחיד אתכם, אבל למרבה הצער כך הוא הדבר. כבר עכשיו נראים סימפטומים ברורים של השואה העתידית בכל העולם, שאף אחד אינו יכול לעצור אותה.

העניין הוא שהעולם "מתעגל". הכוחות הרוחניים העליונים מתקרבים לעולם שלנו, כמו ענן אסטרואידי או כוכב שביט. הכוחות העליונים שמקושרים ברשת אחת, חובקים בצורה יותר ויותר צפופה את הטבעת שלהם סביב העולם שלנו, אבל הוא לא מקושר ברשת אחת יחידה, אלא כולו מחולק, מפורד, מרוסק, קרוע על ידי מאבקים פנימיים. העולם שלנו ורשת הכוחות העליונים שמתקרבת אליו, נמצאים בהופכיות ובסתירה זה לזה, ולכן בעולם שלנו מתגלות תופעות מאוד לא נעימות ושליליות. הן ילכו ויתגברו יותר ויותר, עד שנתחיל להתחבר ולהתאחד, כדי להיות תואמים יותר ויותר לכוח האינטגרלי היחיד. רק באופן כזה נוכל להינצל.

שאלה: האם כל הבעיות של העולם המודרני נשלחו אלינו בתור עונש?

תשובתי: אין שום עונשים! רק בני אדם תופסים באופן כזה את המתרחש, אבל למעשה פשוט פועל עלינו חוק הטבע. בתוכנו מתעוררים כוחות יותר ויותר רעים, האגו גדל מדור לדור. ואילו הכוחות הרוחניים העליונים מתקרבים אלינו יותר ויותר, כמו רשת אחת. גדלה הניגודיות בין שתי המערכות הללו: מצד אחד, האגו האנושי הרע, מצד שני, רשת עליונה של הכוחות הטובים. ביניהם מופיע הפרש פוטנציאלים ומתח שאנחנו סובלים.

אנחנו לא יכולים לשנות את הרשת העליונה, אנחנו צריכים לתקן רק את עצמנו, להתאחד. לכן "ואהבת לרעך כמוך, כלל גדול בתורה", שללא קיומו לא נשרוד. כל העולם הופך להיות גלובלי ואינטגרלי, מקושר כמו כפר אחד קטן. וכזה עולם דורש מהאנושות קשר טוב זהה ביניהם. אבל אנחנו לא מסוגלים ליצור קשר כזה ולכן סובלים.

רק חכמת הקבלה מסוגלת להביא את כל האנושות ליחסים טובים ונפלאים, ולכן היא מתגלה בזמננו. עוד ספר הזוהר, שנכתב לפני אלפיים שנה, הצביע על הזמן שלנו, שהאנושות תגיע למצב שתיאלץ להשתמש בשיטת חכמת הקבלה כדי להתחבר בינה לבין עצמה ולחיות באושר. לכן אני מאחל לכולם שנה טובה ו"מתוקה", כלומר שנה שבה יש לנו סיכוי להגיע לחיים הטובים.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest