דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעל ביטחון עצמי לא ילמד דבר

בעל ביטחון עצמי לא ילמד דבר

laitman_2010-12-12_9523-70.jpg

שאלה: נאמר שהראש של הפרצוף התחתון, מתלבש בגוף של הפרצוף העליון. מה הכוונה "להתלבש בעליון"

תשובתי: ה"גוף" של העליון הוא הפעולות שלו, עבודה על הרצונות, וה"ראש" הוא קבלת ההחלטות. התחתון אינו יכול לעשות דבר עם ה"ראש" שלו. נאמר: "ממעשיך הכרנוך", כלומר התחתון חייב להיכלל ב"גוף" של העליון. ואז הוא למעשה לומד את מה שעושה העליון, כך שמבצע את זה בעצמו, רק אז הוא מתחיל להבין מה רצה בזה להגיד לו העליון. עד שאתה לא תעשה את מה שהעליון אומר לך לעשות, לא תבין את מה שהוא אומר.

זו לא איזו פעולה בהמית, אטומה, שפשוט צריך לבצע את מה שהוא אומר, אלא צריך לעשות וללמוד! הסתכלו על הילדים, כיצד הם חוזרים על הפעולות של המבוגרים, הם מחקים את הפעולות שלנו מבלי להבין את משמעותן. כשנותנים לילד פטיש ומסמרים מפלסטיק, הוא אינו יודע מה צריך לעשות איתם. אך הוא מסתכל כיצד אתה דופק מסמרים ועושה את אותו הדבר, מתוך זה הוא מתחיל להבין בשביל מה יש בזה צורך.

לא ניתן ללמוד אחרת. אנחנו צריכים לזכור בזמן בניית תוכניות חינוכיות, שללמד ניתן רק על סמך דוגמה. אנחנו רואים שהסיבה נסתרת בשורשים הרוחניים, ומושרשת בזמן התפשטות הפרצופים (ירידת הקשרים של הנשמות) ממעלה למטה.

כל השׂכל שניתן לתחתון, ניתן לו רק כדי להצליח לחזור על הפעולה של העליון. הראש של התחתון חייב לעבוד רק בצורה כזאת. אם הראש של התחתון מביט למעלה כדי לקחת דוגמה מהעליון ולבצע פעולות הדומות לשלו, אז לתחתון מצפה הצלחה. ואם התחתון מניח שהוא יכול לשפוט, לקבל החלטות ולבצע משהו על ידי הראש שלו, אז הוא נוחל כישלון. הוא יחשוב שהוא נמצא בכזאת מדרגה שהוא יכול לעשות משהו בעצמו. אך כל הפעולות מתבצעות ב"גוף" של העליון. אם לתחתון יש מספיק שׂכל לבטל את השׂכל שלו, אז הוא עולה ומקבל את המוח, השׂכל של העליון.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 02.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להשׂיג את העליון?
נעשה ונשמע את הבורא
מורה – הוא מורה דרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest