דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / בעיצומו של תיקון העולם

בעיצומו של תיקון העולם

שאלה: מה הקשר בין מרכז הקבוצה וההפצה לכל העולם?

תשובתי: קודם כל, אנחנו צריכים לשאוף למרכז הקבוצה כדי לממש את הכלל הגדול של התורה – "ואהבת לרעך כמוך". אחרת זה לא יהיה מרכז.

ודרך הנקודה המרכזית הזאת, שבה מתחילים כל הבירורים ובה מסתיימים כל התיקונים, דרך האבחנות האלה אני מתייחס כלפי כל המציאות וכלפי כל העולם (99%). כי אני הרי רוצה לראות את כל האנושות בתוך הנקודה המרכזית הזאת, ובהכרח אני אראה אותה שם!

במידה שאני אתקן את עצמי במרכז הקבוצה, ביחס שלי כלפי כל שאר העולם (כלפי 99%), עם כל התכונות החיוביות והשליליות שאני מגלה בו, עם כל הדעות וההרגשות שכבר נמצאות בי, במידה הזאת אני אראה את כל האנושות במרכז הקבוצה כבר מתוקנת ומוכנה למימוש שלי. באופן כזה, אני פועל מתוך פנימיות העולם לחיצוניות העולם, ובזה אני מפעיל את ההפצה הרוחנית שלי. אז אני אראה עד כמה ביעילות זה עוזר לעולם, ואיך העולם מתקדם ומשתנה.

והצורה החיצונית נשמרת בדיוק כפי שהעולם הזה חייב להתקיים עד לגמר התיקון, עד שכל המציאות המדומה הזאת תיעלם מתפיסתנו. לכן אנחנו חייבים לתת יגיעה גם בהפצה החיצונית. אבל אז אנחנו כבר נוכל לקבוע יחס נכון לפנימיות והחיצוניות ולחלק את הכוחות שלנו. הערכים שלנו ישתנו.

כלומר, מרכז הקבוצה זו הנקודה שאליה אנחנו משתוקקים קודם כל, כאילו שמתאספים מכל עולמות בי"ע ב"מלכות דאצילות". ואחר כך מתוך "מלכות דאצילות", בכך שרוצים לכלול בתוכנו את כל הרצונות של כל המציאות ולהעלות אותם עוד יותר הגבוה, אנחנו מגלים תכונות עוד יותר גבוהות שנקראות "זעיר אנפין", "ישסו"ת", "בינה" וכולי. עם התכונות החדשות האלה וההבנה, אנחנו יותר ויותר מתקנים ובונים את השכינה – האוסף של כל הנשמות.

כי בזה שאני מתייחס אליה עם התכונות המתוקנות שלנו אני כאילו בונה אותה, בכך שמצטרף אליה כחלק פעיל ומועיל. השכינה שמחה שיותר לא צריכה לנתק מעצמה את האיבר שלה, אלא היא יכולה להחזיר אותו ולצרפו לעצמה.

מתוך שיעור בנושא "שאלות על הסדנה", 22.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
השקפת עולם שמשנה את האנושות
בואו נחשוב איך לעזור לעולם
לראות את העולם דרך פריזמה של חיבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest