דף הבית / חינוך, ילדים / בעיות של סטיות נפשיות

בעיות של סטיות נפשיות

laitman_2011-11-27_1705_w.jpg

שאלה: אם בקבוצת הלימוד האינטגרלי הופיעו אנשים עם הפרעות נפשיות, כיצד לשתף איתם פעולה?

תשובתי: אנחנו מייד מאתרים אותם ומנסים להבין באיזו מידה הם יוכלו להחזיק את עצמם במסגרת הכללית, ובאיזו מידה תהליך העבודה הפנימית יכול להיות מאיים עבור מצבם הנפשי. במקרה כזה אנחנו מרחיקים אותם מהקבוצה, בצורה רכה, זהירה, לזמן קצר או לתמיד. יש לנו פסיכיאטרים, שלאחר צפייה מהצד באדם ולפי מה שהם שומעים מחבריו ומקרוביו של האדם נותנים את חוות דעתם.

ללא ספק, ההימצאות של האדם בעל נפש פגועה בחברה במהלך זמן ממושך יכולה להביא לתוצאה שלילית, פליטת אנרגיה שלילית מאוד.

אך אנחנו פוגשים בעיות כאלו לעיתים רחוקות מאוד, אנשים כאלה הם מועטים. בדרך כלל הם מתאזנים באיזה שהוא אופן.

אנחנו מרחיקים אותם לזמן מסוים ולאחר מכן נותנים להם הזדמנות לחזור שוב, לאחר מכן שוב מרחיקים והם שוב חוזרים, וכך מספר פעמים. הם לא יכולים להתקדם באותו הקצב עם הקבוצה, לכן מועיל להם להתרחק במקצת. אך בגדול, רובם מוצאים איזה שהם כוחות של פיצוי.

שאלה: כיום לעיתים קרובות ניתן לפגוש במצבי דיכאון עמוקים אצל בני האדם, לא "מרה שחורה" רגילה, אלא דיכאון עמוק ביותר, נטילת תרופות נוגדות דיכאון, אשפוז בבית חולים לחולי נפש וכו'. אם אנחנו פוגשים בתופעות כאלה, האם אנחנו ממליצים לאדם לפנות לרופאים או מנסים לתקן את זה על ידי המערכת האינטגרלית?

תשובתי: אם אתה מדבר על מקרים קליניים, כאן יכול לעזור רק שינוי מוחלט של התנאים החיצוניים, כשאתה לוקח את האדם יחד עם קבוצה מסוימת לטבע: לחוף הים, לנהר, ושם אתה מתחיל להעביר לימודים רציניים ביותר, בשילוב של הרבה ספורט באוויר הצח.

מתוך שיחה מס' 11 על החינוך האינטגרלי, 16.12.11

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה היא לבריאים בנפשם
מקובלים אוהבים ספורט
קבלה ופסיכיאטריה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest