דף הבית / המשבר ופתרונו / בעיה כלל עולמית

בעיה כלל עולמית

שאלה: ברוסיה, שאלת המהגרים הוא נושא מאוד דחוף. לא מזמן בדרום מוסקבה היה מרד עממי. הרעיונות הלאומניים מהדהדים יותר ויותר בקרב ההמונים. האם אנחנו צריכים בהפצה שלנו לגעת בנושא של יחס למהגרים?

תשובתי: קיימות סיבות אובייקטיביות לקיום הבעיה הזאת. אם במוסקבה לא הייתה עבודה, אז המהגרים לא היו באים לשם, מפני שעבור אדם לחיות במדינה זרה ולא לעבוד, זה שווה ערך לגווע מרעב – אף אחד לא יאכיל אותו ולא ידאג לו.

מצד שני, אם יש עבודה, אז צריך לספק לאנשים תנאי קיום נורמליים. וככל הנראה, זה חייב להיות מעוגן בחוק. אני בשום אופן לא רוצה להתערב בעניינים הפנימיים של המדינות או להעביר עליהן ביקורת, זה לא ענייני.

אבל בעיית המהגרים הולכת ומחריפה יותר ויותר מיום ליום. אם נניח, באירופה ברוב המקרים המהגרים מתיישבים מבלי לעבוד: חיים על קצבה, מקבלים מעמד של פליטים וזה הכול, אז במוסקבה ובערים גדולות אחרות ברוסיה יש להם ביקוש, יש עבורם עבודה. השלטונות מבינים שיש בהם נחיצות, שבלעדיהם העיר לא תשמור על סדר, לא תיבנה. לכן צריך לפתור את הבעיה הזאת, מפני שהיא נוגעת לא רק לרוסיה, אלא גם למדינות אחרות, היא הופכת לכלל עולמית.

אנשים עדיין לא הבינו שאין מדינות ואין גבולות! המדינה לא יכולה להיפרד מהאשליה שהיא קיימת בתוך הגבולות שלה, שאיש לא יחצה אותם. לאן לא יחצה?! הכול פתוח! מה אתה יכול לעשות?!

כי אתה מקים איזה שהם מחסומים שגורמים נזק לך עצמך! לא רוצה לייבא איזו סחורה? זה בכל מקרה יעלה לך יקר יותר, מפני שהעולם, בהתאם לחוק הכללי, כבר הפך לעגול! ולכן כל המכשולים של כניסה ויציאה של בני האדם, או הוצאה והכנסה של סחורות הופכים לנזקים של מיליארדים! אין מה לעשות! צריך לפתוח הכול!

היום אי אפשר להחזיק שום דבר על ידי הגבולות אלא רק תעורר עיוותים, מפני שהגוף הגיע לכזאת דרגה, כאשר הוא רוצה לעבוד יחד, ואילו אתה גורם לו לפירוד, מפני שאתה רוצה לשלוט לפחות בפיסת אדמה שלך. זה נגד חוקי הטבע! לכן טבעי שהכול יהיה מעוות. אם אתה רוצה לבודד את המדינה שלך, היא תישא בהפסדים עוד יותר גדולים.

לכן בעיית המהגרים, זו לא סתם בעיה פנימית של רוסיה או מדינה אחרת, אלא בעיה של כל העולם. אבל ברוסיה היא חריפה במיוחד.

צריך לחנך את האוכלוסייה. אין כזה דבר, אנחנו רוסים, זה עם אחד, ונגדנו כל השאר. זוהי אידיאולוגיה מיושנת, שאין לה מקום בעולם המודרני. לצערי, נכון להיום כך חושבים גם עמים אחרים. זה כבר לא עובד.

להיפך, אם אתה רוצה להיות מוביל, אתה צריך להיפתח, ולא להתגונן על ידי מחסומי מכס וכל מיני תנאים. אי אפשר ללכת נגד הטבע! להיות לפני כל השאר בהידמות לטבע, זה ללא ספק מועיל למדינה.

הלאומיות לא תחזיק את המדינה במסגרות שלה. זה רק תורם להשפלה של האוכלוסייה. וזה לגמרי מנוגד למגמה של הטבע. אני יכול להבין אדם נפרד קטן, שחי, נניח בעיר בוטובו ולא מקבל אנשים עם תרבות אחרת, עם מסורות משלהם וכולי. הכול מסתכם בחינוך!

ומצד שני, גם את המהגרים לא מחנכים. כי זו הרי עבודה סוציאלית עצומה. לכן החינוך האינטגרלי הוא חובה לכולם! ללא זה, העיר לא תשרוד. בכל יום יהיה יותר ויותר גרוע.

והאם המדינה תוכל לשרוד? איך אפשר להחשיב את עצמך לאימפריה ובאותו הזמן לדחות את כל שאר הרפובליקות לשעבר? סימן, שזו לא אימפריה.

לכן יש לנו שדה פעילות ענק לחינוך האינטגרלי, שנחוץ כל כך לכולם ומיישר לגמרי הכול, כי ההידמות לטבע, זה תנאי לקיום נוח.

מתוך שיעור בנושא "הפצה של השיטה האינטגרלית", 17.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך לפתור את הבעיות הדמוגרפיות?
חינוך אינטגרלי לכולם
רוסיה: הדרך לשגשוג או נאציזם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest