דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעולם אין שום דבר מיותר

בעולם אין שום דבר מיותר

לכל אדם יש ייעוד משלו, בעולם אין שום דבר מיותר.

היום, כשאני קורא כמה אנשים נהרגים ביממה בכל מיני אסונות, תאונות, התנגשויות, אני מתפלא מהרוגע של החברה.

פעם בלנינגרד הישנה היו קיימות מיליציות עממיות ששמרו על הסדר ברחובות, ואותנו חייבו להיות חברים במיליציות האלה. שם במיליציה אנחנו שמענו לראשונה את ההודעה: "לצאת מייד לרחוב כזה וכזה, התרחש רצח". על זה לא נכתב בשום מקום ולא דובר בשום מקום. אנחנו היינו בהלם: "יש רציחות?!".

עכשיו כל יום מדווחים דיווחים על כך שלמשל, בלבנון הרגו אלף בני אדם, בסוריה עוד אלף בני אדם וכולי, אבל זה כמעט לא מדאיג אף אחד. לאחר כמה שבועות של התנגשויות המוניות ואבדות רבות, האו"ם מתחיל בעצלתיים לגנות את מעשי הוונדליזם שהתרחשו באיזו מדינה. כל זה מזכיר את "הכעס המוצדק של העם הסובייטי".

אבל בעצם בעולם אין אף אדם מיותר, כל אחד בכל מקרה מבצע את הייעוד שלו. וכאשר ההנהגה העליונה מסלקת את האנשים האלה על ידי כאלה שיטות עקובות מדם, זה אומר, שאנחנו לא יכולים להשתמש בצורה נכונה בחיים האלה ולכן לוקחים לנו אותם, בכך שמתקנים לפי מהלך העניינים על ידי מוות נוראי מאולץ.

אבל האנושות מתייחסת לזה בצורה כל כך פאסיבית, שאפילו בכלי התקשורת אין שום אִזכור לכך שאיזה שהם ארגונים בינלאומיים יצאו לרחובות בדרישה לעצור את הרציחות ולהרגיע את ההמונים.

אך אחד אינו קורא לשום דבר. כולם רגועים. אם הממשלות לא היו צריכות להגיב על העובדות האלה במסגרות של דיפלומטיה ג'נטלמנית בינלאומית בצורה כלשהי, אז כלי התקשורת בכלל לא היו מזכירים את זה.

בעולם הקדום, דרך אגב, חיי אדם היו בעלי משקל וערך רב יותר. העבדים עלו הרבה כסף, ויכלו לכסות את ההוצאות ששולמו עליהם. היה צריך להאכיל אותם, להלביש, אבל בתמורה הם עבדו בעבודות שונות מהבוקר ועד הערב ולכן שמרו עליהם.

זה מוזכר בהרבה ספרים. בפרט בתלמוד, שם מתואר איך צריך לטפל בעבד. כי הוא הרי יכול לתת לבעל הבית רווחים הרבה יותר גדולים מאשר בהמה רגילה. כלומר, עבד נאמן וטוב עולה הרבה כסף. לכן את השבויים לא היו הורגים אלא הופכים לעבדים.

החיים הוערכו עוד מהסיבה, שבאותם הזמנים לא הייתה תמיכה חברתית כמו עכשיו. אם היו הורגים את המפרנס של המשפחה, אז האישה והילדים היו מתים מרעב, כי לא היו שום ארגונים סוציאליים ומערכות שהיו יכולים לתמוך בהם. לכן החברה הייתה מעוניינת בשמירה על חיי האנשים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כל העולם, בסירה אחת
אינטגרליות, שאין לאן לברוח ממנה
במחלוקת עם המציאות החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest