דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בספֵרה הזוהרת של הנשמה

בספֵרה הזוהרת של הנשמה

"זוהר לעם", פרשת "יתרו", אות תס"ה: "ביום שבת התורה מתעטרת בו, מתעטרת בכל אלו המצוות, בכל אלו הגזרות והעונשים, בשבעים ענפים של אור המאיר בכל צד וצד. כי ז"ס הם חג"ת נהי"מ, וכל אחת כלולה מעשר, הם שבעים. מי ראה הענפים היוצאים מכל ענף וענף של שבעים הענפים… מי ראה אלו השערים הנפתחים בכל צד וצד מהם, שכל אחת כלולה מעשר, והם חמישים שערים. כולם זוהרים ומאירים באור ההוא, היוצא ואינו נפסק".

היכן אני יכול לגלות את כל הפרטים הללו? רק בקשר הפנימי בין החברים. הזוהר מתאר את כל סוגי הקשר שאנחנו נגלה, עד לקשר הממש אין-סופי בינינו, לאחר שנשלים את התיקון.

כל המצבים והיחסים שעליהם מדובר בספר הזוהר, כל סוגי הצורות של הטבע הדומם, הצומח, החי והאדם, כל מיני המצבים, או בשפת הקבלה, הפרצופים (הנשמות), העולמות, הרשימות (הגֵנים האינפורמטיביים), העליות והירידות שלהם – כל אלה הם ביטויי הקשר בינינו, בין בני האדם שמוכנים להתחבר כדי לגלות את העולם העליון ביניהם, ביחסים שלהם.

כל אחד מתקדם ורואה כיצד 613 הרצונות של נשמתו יוצאים ממנו בהשפעה לשאר הנשמות ורואה גם כיצד מכל נשמה 613 הרצונות שלה יוצאים אל כל השאר.

תארו לעצמכם: ישנן מיליארדי נשמות, בהתאם למספר בני האדם בעולם הזה. מכל נשמה יוצאים 613 רצונות אל כל נשמה, והן כולן נכללות זו בזו, ובההתכללות ההדדית החדשה, הן שוב משפיעות זו לזו, ושוב נכללות ושוב משפיעות.

אם כן, בסופו של דבר אנחנו נראה ספֵרה שלא יישאר בה שום "חלל" פנוי, הכול מלא בקשרים של הנשמות. אם אנחנו מגלים את הקשר הזה במידה המינימלית, בחלק ה-1/125, אנחנו מתחילים לגלות את האור שזורם בקשר ביניהן. זה נקרא גילוי הבורא. הרי האור הזה הוא הבורא. על זה מספר הזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בזוהר של הנשמה הכללית
נשמה אחת לכולם
המטריצה של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest