דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בסביבה של הטוב המוחלט

בסביבה של הטוב המוחלט

ההתעוררות שלנו לבורא מתחילה בדרך כלל מזה, שמופיעה אצלנו איזו טענה אליו. רק לעיתים אנו פונים לבורא בהודיה, ולרוב עם תלונות, טענות וחוסר שביעות רצון.

באדם מתעוררים פעם אחר פעם כאלה טענות. אבל אם הוא בכל זאת נמצא בקבוצה וממשיך ללמוד, מושך על עצמו מאור, אז הוא מתחיל להבין שכל הבעיות, הייסורים, הכבדת הלב, הביזיון, כל המצבים שהבורא מסדר לו בחיים, ודווקא הכי לא נעימים, קודם כל נועדו להראות לו שהכול נובע מהבורא.

ושנית, עליו להבין שלא צריך לבקש לתקן את כל הבעיות האלה. כי אז הוא יפנה לבורא מתוך הרצון לקבל שלו. אלא האדם צריך לפנות לבורא מעל לכל הבעיות האלה, בכך שמסכים איתו, שהוא מרוצה ורואה בכל הפעולות האלה שמזמינות בתוכו כל מיני תגובות לא נעימות, טוב וחסד של הבורא ירדפוני כל ימי חיי. הוא צריך לבקש תיקון של היחס שלו לבורא.

הוא צריך להשתדל לתקן את עצמו מעל לכל ההרגשות הלא נעימות שלו, בכך שתופס אותן כמכשולים שמעליהם הוא דווקא יכול להתעלות, אם ירצה לתפוס אותם כעזרה טובה בהשגת תכונת ההשפעה. ואז כל המצבים הלא נעימים האלה, הכאב, הביזיון, הבלבול, ייראו לו, להיפך, כעזרה וחסד מצד הבורא, ששולח אותם כדי שהאדם יקבל אותם כטוב ומעליהם יבקש על התיקון שלו.

וכשהאדם מסיים את השלב הזה, הוא מבקש הזדמנות להיות מוכן לכל מה שמגיע מהבורא, ומראש מברך על כל הרע כמו על הטוב. וזה מסמל שהוא מקבל את ההנהגה הישירה והעקיפה של הבורא, כמו שנאמר: "אחור וקדם צרתני".

כלומר, העבודה שלנו היא לא בלבקש לסלק הרגשות, המצבים, ההשפעות, ההפרעות הלא נעימות ולפתור את כל הבעיות. במקום זה צריך להיות מוכן לראות בכל הפעולות האלה יד ה', שנשלחו בכוונה כדי שמעליהם אנחנו נבנה את היחס הנכון שלנו, נייצב כלים של השפעה. עד לכזאת מידה, שכל ההפרעות והבעיות לא רק שיפסיקו להפריע לנו, אלא אנחנו נראה בהן חסד ויחס מיוחדים.

אז אנחנו לא נבקש מהבורא לתקן את הבעיות שלנו, אלא נתקן בעצמנו את התכונות שלנו על ידי זה שנראה את התועלת שלהן. ובמקום כל הרע, בכל מיני האופנים שלו, אנחנו באותם המקומות נראה רק טוב.

שיעור מתוך אגרת של בעל הסולם, 23.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אין אכזר בהיכל המלך, רק משרתיו הנאמנים
לבעור בעבודה הרוחנית
למען השגת המטרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest