דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / בנקודת הפוקוס על הרוחניות

בנקודת הפוקוס על הרוחניות

מיכאל לייטמן

אין אנו יודעים את תכונות הבורא עצמו. אנחנו רואים אותו כפי שהוא נתפס על ידי הנשמות שלנו, כלומר כיצד הן מתגלות לנו, כאשר המלכות מתחברת איתו דרך היסוד, סך הכל דרך נקודה אחת. והודות לחיבור שלה עם היסוד היא מגלה בתוכה את תמונת הבורא, הנמצא לפניה.

זה דומה לעדשה אופטית, שדרכה עובר האור אלינו. הקרניים מתמקדות בנקודה אחת, שממנה אנחנו מגלים אותו – במלכות. הפוקוס הזה – הוא היסוד – נקודת המגע היחידה. הגילוי שלו – במלכות.

heb-2010-02-04_zohar-la-am-meketz_lesson_bb_n8_01.jpg

לאחר היסוד הקרניים מתפזרות ויוצרות בנו, במלכות, את התמונה של מה שקיים לפני הנקודה הזאת. אין אנו יודעים את המערכת העליונה, אין לנו קשר איתה. אבל בהתחברותנו אליה באותה הנקודה התחתונה ביותר שלה, אנו מגלים בתוכנו את כל התמונה שמתגלה בנו, מה שקיים מעלינו. עלינו רק למצוא את המגע עם נקודת המגע היחידה הזאת עם העליון – עם היסוד, ובשביל זה עלינו להתחבר יחד ובזה להידמות ליסוד – מצד המלכות, להיות כאיש אחד בלב אחד – עם מטרה אחת, כוונה ורצון בלב ובמוח.

דרך הנגיעה ליסוד, דרך טיפה אחת של האיחוד המושג על ידינו, מתגלה בתוכנו כל העולם העליון, אשר נמצא מחוץ לנו!

כמו שכתוב: "פתחו לי בחודה של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם". דרכו אפשר לגלות את כל המערכת העליונה, אבל המגע מתרחש בנקודת הפוקוס הקטנה ביותר, וחוץ ממנה לבדה לא קיים יותר שום דבר ביסוד. כל השאר מתגלה בתוך המלכות עצמה, שמשום כך נקראת תמונה (השתקפות) של הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
נקודת המגע עם האור
ראי בעל אור חוזר
התורה ניתנת כל יום – בואו נקבל אותה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest