דף הבית / אקטואליה / בניית עולם חדש

בניית עולם חדש

שאלה: מחקר שנעשה בטכניון מצא שהשימוש במסכים ללא מפגשים פיזיים, יוצר בהדרגה ניוון מוחי ופוגע בסנכרון בין אזורי הראייה, השמיעה, השפה והקשב, וכן פגיעה גם ברמת הקשב המשותף כקבוצה. נראה שבשנתיים האחרונות בצל הקורונה, המוח שלנו עובר איזו רגרסיה. הוא מתקשה לבצע פעולות שבעבר היו לו פשוטות. המחקר הזכיר לי שאמרת שעלול להגיע וירוס שישנה לנו את המוח. האם זה חלק מהתהליך ואיך צריך להתייחס לכך?

תשובתי: זה חלק מהתהליך והייתי אומר שזה עיקר התהליך. אנחנו מתנתקים זה מזה ולא יודעים איך להתקשר בינינו. אנחנו לא יכולים לדמיין לעצמנו שאנחנו קרובים ותלויים זה בזה. זה סדר חדש בחיים שמרחיק בין כולם. צפויים שינויים גדולים מאוד בתפיסה ובהרגשת המציאות, ביחס לאיפה אני, איפה העולם ובני האדם? התהליך עדיין לא הסתיים, ואני חושב שבסופו של דבר נרגיש שאנחנו חיים בג'ונגל, כל אחד ישב על העץ שלו, ו"אל תתקרבו לעץ שלי".

שאלה: מה המרכיב העיקרי שישתנה בתפיסת המציאות שלנו, שסביבו כל הטבע פועל עכשיו?

תשובתי: אם נמשיך לפעול לפי החושים שלנו ביחס לדומם, לצומח ולחי, אז כנראה שנגיע להכחדה. אבל אם אנחנו מדברים על דרגת המדבר, כי המשבר הוא בדרגת האדם שחושב על מהי מהות החיים, בשביל מה אני חי, אז יש כבר התפתחות חדשה ונשאל, מה זה הווירוס הזה, מהן אותן מחלות ובעיות שאני עובר והאם הן צריכות להשפיע עליי ואני עליהן? השלב שאנחנו עוברים כעת זו מהפכה פנימית, רוחנית, גשמית, מוחית וחברתית. אנחנו נמצאים בבניית העולם החדש.

 

מתוך ישיבת כתבים, 6.2.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest