דף הבית / כלכלה / כסף / בנוגע לדקויות של המיסוי

בנוגע לדקויות של המיסוי

שאלה: כלכלנים רבים מציעים לפנות שמאלה, לעבר הסוציאליזם, ולהעלות את המיסים על ההון בו זמנית בכל העולם. עד כמה זה מציאותי?

תשובתי: זה לא יעזור. כל פעולה שלך שאינה גורמת לחיבור בין בני האדם תתגלה כהרסנית. היא תראה לך שלא הלכת בכיוון הנכון. רק פעולה שמובילה לאיחוד תוכל להביא תועלת.

בימינו, כל שינוי כלכלי ומדיני דורש לקחת בחשבון את חוקי המערכת האינטגרלית. אתה צריך לדחוף ולמשוך את העולם לאינטגרליות, לחיבור. רק כך תוכל להגיע להצלחה. אם זה לא יקרה שום דבר לא ילך.

ולכן העניין כאן זה לא המיסים ולא החוקים אלא הגישה. כשאתה לוקח כסף מהעשירים ומוסר אותו לעניים, האם אתה מחזק בכך את החיבור? נניח שתפזר את כל האמצעים בשווה, ואפילו העשירים יישארו מרוצים. אבל כבר ביום שלמחרת אתה תראה מה השגת – כישלון מוחלט. בדרגה הגשמית הרפורמה שלך הייתה רב-ממדית ואפקטיבית, אך ההשפעה הרוחנית שלה נשארה אפסית והאפס הזה יחזור אליך כבר כמינוס.

היום העולם זקוק רק לאיחוד. הוא צריך להידמות לבורא. האם עזרת לו בדרך לאיחוד? זאת כל השאלה. במקרה הכי גרוע, אם לא תהיה ברירה אחרת, האנשים יובלו אל האיחוד על ידי צרות ואסונות. בזמן מלחמה כולם מתאחדים. זה ידוע. אם לא תרצה בטוב, יסדרו לך ברע.

זאת הדרישה של כוחות הטבע: היום אתה צריך להיות יותר מחובר לאחרים, בהשוואה לאתמול. לא התחברת? – ילחצו עליך בהתאם. הלחץ הזה יוכל להתבטא בעוני ויוכל להתבטא גם במלחמה, במגפות ובאסונות אחרים. ההתקדמות היומיומית נקבעת לפי תוספת האיחוד שהשגנו. זה הקריטריון היחידי. המעשים עצמם אינם חשובים. יכול להיות שהמעשה נראה כשלילי, אך אם הוא מביא לידי איחוד, התוצאה שלו תביא תועלת, ובסופו של דבר תרכוש התאמה גדולה עוד יותר לטבע.

הטבע מחזיר אותנו לאיחוד או בדרך ייסורים, או בדרך טובה, אם תרצה בכך. כך שלמיסוי בפני עצמו אין משמעות. הדבר החשוב ביותר הוא לתמוך בערבות הדדית ולערוך את החשבון כפי שעושים במשפחה. אנחנו זקוקים לדאגה הדדית לרווחת הבית, לרווחת העולם – ואז הכול יהיה בסדר. בראש ובראשונה צריך להגיע לקונצנזוס כזה בעם, גם בקרב העשירים וגם בקרב העניים – כל מי שמעוניין בקיום המדינה. וצריך לפעול רק על ידי חינוך, ללא כל לחץ וכפייה.

לכל דבר יש מקום: לדתות, לאמונות, לדעות ימניות ושמאלניות. שכל אחד יישאר כמו שהוא. הוא צריך לקבל עיקרון אחד בלבד: כולנו משפחה אחת, כולנו עַם אחד, ואף אחד לא מתכוון להרוג את האחר. אתה יכול לא להסכים עם ההשקפות שלי, אך כולנו גרים בבית אחד, ו"העוגה" אצלנו משותפת לכולם. אז בואו נחלק אותה בצורה שתגרום תועלת מירבית לכולם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "השלום", 08.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
בעיות משותפות נפתרות בפורום משותף
כלכלנים למפגינים: ישראל היא לא שדה הפלא
משיכה לאיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest