דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / בנה בעצמך "אוהל מועד"

בנה בעצמך "אוהל מועד"

המקובלים מספרים במילים של העולם הזה על העולם הרוחני, מה שגורם לנו להתבלבל מאוד. אנחנו קוראים בתורה על בניית אוהל המועד, והמוח שלנו תופס זאת כפעולה גשמית, אולם זה לא כך…

המקובלים אומרים, שאנחנו נוכל בסופו של דבר לגלות את הרוחניות אם נקרא את הספרים האלה, בכך שננסה בכל הכוחות לרדת לעומקם של הדברים ולברר מה באמת מסתתר מאחורי כל מילה.

שאלה: כלומר, משה, זה לא איש זקן עם שיער שיבה בעל זקן ארוך ומטה?

תשובתי: בשום אופן, לא! משה, זו תכונה. לא מדובר על בני אדם או חפצים, אלא רק על תכונות. לא אדם רע, אלא רוע, לא אדם קמצן, אלא קמצנות. העולם הרוחני, אלה הן תכונות בצורתן הטהורה.

לכן בזמן קריאת פרשת השבוע, אני צריך לתאר לעצמי מצב רוחני, עולם עליון. אם כתוב, שצריך לבנות את "אוהל המועד", אז אני צריך לברר, מהו הכלי הרוחני הזה שבו מתגלה הבורא. אילו תכונות בתוכי תואמות למה שצריך להיות בתוכו: ארון הברית עם הכרובים, כוהנים ולויים, עָם ישראל שעומד מסביב.

אני מתחיל לחפש את התכונות האלה רק בתוכי, הכול מתרחש בתוך האדם. כל העולם נמצא אצלי בפנים, כמו שנאמר: "האדם הוא עולם קטן". אפילו כל העולם הזה, שאותו אני רואה עכשיו מסביבי, בעצם נמצא בתוכי.

צריך כל הזמן להשתדל לתאר את זה בצורה נכונה ובסופו של דבר, יתרחש היפוך פנימי, כאשר אני אתחיל להרגיש שזה באמת נמצא בתוכי. אז אני אבין, איך לבנות את אוהל המועד ומהי עבודת הכוהנים, הלויים ועם ישראל שסביבם, איך מתקדמים שנים עשר שבטי ישראל שלי במדבר.

אני צריך לבנות מהתכונות והרצונות שלי את כל הפריטים שמוזכרים בתורה. לפניי מונחת ערימה של הרצונות שלי ואני צריך לקחת אותם, למיין את כל הכוחות והתכונות ולברר, כיצד לחבר אותם ביניהם כדי לבנות את אותה הצורה שעליה מספרת התורה.

מתוך התוכנית "פרשות השבוע עם שמואל וילוז'ני", 02.02.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest