בן, משמע הבנה

מיכאל לייטמן

יצחק זהו הכוח שגדל כנגד אברהם ומשרת אותו בתור "עזר כנגדו". במצב הזה האדם מתחיל לגלות, שהרוחניות איננה סתם כוח אחד ויחיד, כפי שחשב ותהה בעבר: כיצד יכולות להתקיים שתי דעות מנוגדות ובכל זאת שתיהן צודקות?! האדם לא הבין, שדווקא בהתנגשות ובהתמודדות מתבררת האמת. היה נדמה לו, שהכול חייב להיות חד משמעי ומוגדר היטב.

כעת, כאשר האדם עובד עם התכונה שלו "יצחק" ומתקן אותה, הוא מתחיל להבין שהכול אינו כל כך חד משמעי כפי שחשב בהיותו בתוך האגו, כשראה רק את הרצון ליהנות והתענוג. כעת הוא רואה שגם קו השמאל וגם קו הימין, שניהם יכולים להיות צודקים וקדושים, ושניהם עוזרים לו בהתקדמות. הם יכולים לסתור זה את זה, אך לשניהם יש מקום בתוך הנברא, ושניהם קשורים אל הבורא.

הרי האדם מכיל בתוכו את שתי התכונות האלו, תכונת הקבלה האישית שלו שבזכותה הוא נשאר נברא, הקיים בנפרד מהבורא, ומעליו תכונת הנתינה שאותה הוא ירש מהבורא. לכן תמיד תהיה בו התמודדות פנימית בין שני הכוחות האלה.

רק כשאברהם מגדל את יצחק, הוא מתחיל להבין את המעמד האמיתי שלו ביחס לבורא, לא מן הסתם בן, משמע הבנה, בינה, כלומר מדרגה חדשה.

מתוך שיעור הזוהר, 22.03.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest