דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במרחק שלושה שלבים מכאן…

במרחק שלושה שלבים מכאן…

laitman_2010-04-14_4406_u-70.jpg

אנחנו נמצאים במצב מסוים שנקרא "העולם הזה". ואנחנו נמצאים כאן מפני שעלינו, בכוחות עצמנו, במאמצינו, לעלות לדרגת השתוות הצורה עם הבורא, להגיע לדרגתו, כפי שנאמר: "עולמך תראה בחייך".

חכמת הקבלה היא שיטת גילוי הבורא לנברא בעולם הזה. כיצד אנחנו מגלים אותו? על ידי השתוות אליו. רק במקרה שאני ארכוש רצון שדומה לאור, את הכלי הרוחני שלי, אני אוכל לגלות בו את האור, את הבורא.

אז כיצד אני יכול לעשות מעצמי כלי לגילוי האור, כדי שימלא אותי? לשם כך ניתנו לנו שני אמצעים. הראשון, זה החומר, הרצון שאני מקבל במידת יכולתי לרכוש רצונות זרים, רצונות של אנשים אחרים. והשני קבוצה. חברה. רצונות אחרים.

יש בי רק נקודה שרוצה להתקדם לרוחניות, שאני לא יודע מהי באמת ורק מרגיש שחסר בי משהו. זוהי בסך הכל נקודת הרצון. בנקודה אין לי נפח, אין מעלה, אין מטה, לא ימין ולא שמאל. אני לא מסוגל להרגיש שם כלום, מלבד עוקץ קטן. רוצה משהו ולא יודע בדיוק מה. אני יכול איכשהו לנסות לדמיין לעצמי רוחניות, אך לא משנה כמה שאדמיין, יהיו אלה דמיונות במסגרת העולם הזה, ולא המציאות האמיתית.

אם כך, היכן אני יכול להקנות לנקודה הזאת נפח? – עלי להתחבר לגוף מיוחד, שלם, מושלם, עם רצון עצום שנברא על ידי הבורא, עם המלכות של אין סוף. בשבילי זאת הקבוצה. למעשה זו האנושות כולה, אך מכיוון שאני לא יודע מהי האנושות כולה, מספיקה לי הקבוצה.

אם אני משתדל להתחבר לקבוצה, כאילו חותך ממנה אזור מסוים ומתחבר איתו עד שהוא הופך להיות ממש שלי, אז למעשה אני כבר רוכש נפח, והנפח הזה, זה הרצון שלי ממש. ואם יש לי כבר רצון כה גדול, ולא אותה הנקודה שהייתה, אז אני יכול להתחיל להרגיש בו משהו. אז מה חסר לי? חסר לי שהרצון הזה יהיה דומה לבורא. כלומר, שלב ראשון – רכישת הרצון, שלב שני – תיקון הרצון, ושלב שלישי – מילוי הרצון.

למימוש השלב הראשון, רכישת הרצון, עלי להתבטל בפני הקבוצה, בפני האחדות שלהם, להיות קשור אליהם כמו טיפת זרע, שנדבקת לדופן הרחם.

למימוש השלב השני, תיקון הרצון, עלי להשתדל בזמן שאני נמצא יחד עם חברי, שהכניסה שלי לקבוצה, החיבור שלי אליהם יהיו על מנת להשפיע, כדי שהרצון שאני רוכש עכשיו יהיה דומה לאור. את זה אני משיג בזכות האור המקיף, האור המחזיר למוטב, מה שנקרא "אור התורה".

ומכאן נובע כבר השלב השלישי, ומתרחש מילוי הרצון באור חכמה.

לכן כשאנחנו קוראים מקור בעל עוצמה אדירה, כמו ספר הזוהר, עלינו:

  1. להרגיש את עצמנו נמצאים ברצון משותף.
  2. לרצות שהרצון המשותף שלנו יהיה מתוקן, משפיע, כמו האור.

על מנת לעורר תיקון כזה, עלינו בזמן קריאת הזוהר ממש לצפות לזה שהרצונות שלנו, החיבור בינינו יהיו על מנת להשפיע, שנרגיש את עצמנו אחד שלם ושבאמת נהיה שכינה, "מקום", בו מתגלה האור העליון, הבורא. אם נתקן את "המקום" לעל מנת להשפיע לפחות במידה כלשהי, באותה המידה יתגלה בו הבורא.

כלומר, אני מתחבר עם הקבוצה כאחד שלם, בהשפעה הדדית, בערבות, באחדות, בעזרת האור המחזיר למוטב, הנותן לכולנו הרגשת חיבור כללית אינטגרלית. ואז, במידת החיבור בינינו, אנחנו מגלים את תכונת ההשפעה, את האור, את הבורא ששורה בנו.

לכן, בואו ננסה לא לשכוח את המטרה הזאת, ונבין שכל העבודה הפנימית שאותה עלינו לבצע במשך הקריאה בספר הזוהר, היא להיות כל הזמן במאמצים לבנות לפנינו תמונה כזאת. הרי בזמן קריאת ספר הזוהר מגיע אור עצום. אולם האם אנחנו מכינים בשבילו כוונה נכונה, כדי שהוא יתקן אותה וימלא אותה?

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך לגילוי הבורא
היכן צריך לחפש את הבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest