דף הבית / חינוך, ילדים / במקום התלות האגואיסטית

במקום התלות האגואיסטית

שאלה: איפה האנשים יכולים למצוא כוח, כדי לעבור למוטיבציה אינטגרלית? בדרך כלל אנחנו מדברים על המשבר ועל שאר בעיות שדוחפות אותנו לאיחוד. ויכול להיות, שישנה איזו הכרזה טובה או שלב מעבר למערכת אינטגרלית?

תשובתי: העניין הוא, שאי אפשר לעשות את זה בצורה מכאנית. לראשונה, הטבע מביע את עצמו בצורה כה בהירה כלפי האנושות כחוק אחד של טבע אחד.

אנחנו הגענו למצב, שגדלנו באופן אגואיסטי. במשך שנים רבות אנחנו התפתחנו כאגואיסטים ובאופן כזה הטבע דחף אותנו קדימה.

לכן הרשת של הקשר הכללי כל הזמן לא גילתה אינטגרליות, אלא את התלות ההדדית האגואיסטית שלה: מישהו רצה להרוויח, לחיות טוב יותר, מישהו רצה לשעבד, לכבוש מישהו, וכולי. ואנחנו מימשנו את כל זה. בינינו כל הזמן התגלתה רשת הקשר הזאת, ובמידת התגלותה בתקשורת של האנושות נכנסו עמים ויבשות חדשים, אבל כל זה לא היה אינטגרלי, לא הייתה תלות הדדית.

נחשב, שאם אני כובש מישהו, אז הוא תלוי בי, או להיפך. וכך זה בכל דבר: באמנות, במדע, בטכנולוגיה, בעסקים הצבאיים, בפוליטיקה. האגו תמיד ניהל אותנו באופן חד-סטרי, בצורה ישרה ופשוטה: אני לוחץ ומקבל את מה שאני צריך.

הרשת הזאת הייתה מורכבת מסכום של הכוחות האגואיסטיים שהיו במאבק תמידי ביניהם ובאופן כזה, עד למידה מסוימת, ניהלו עמים, אנושות, ציביליזציה.

אבל מתחילת המאה העשרים החלה להתגלות תלות שונה לחלוטין, דווקא תלות בין הכוחות האלה, ולא סתם מגמתיות של אחד נגד השני, שמחייבת את האנושות להימצא במאבק חסר רחמים. אנחנו פתאום התחלנו איך שהוא להתכלל זה בזה.

יוצא, שהיום אתה לא יכול פשוט להשמיד מישהו, מפני שבזה אתה משמיד במשהו את החלק שלך, את האפשרות הפוטנציאלית שלך בהתפתחות, בקיום. כלומר, מתגלה צורך דחוף בכל אחד מהעמים, בכל מרכיב של הרשת הכללית.

רואים את זה בצורה טובה מאוד בדוגמה של האקולוגיה. אם נשמיד זבובים, אז מה נקבל? אם נשמיד זאבים, מה תהיינה התוצאות? ובעבר דבר כזה לא היה. הסתבר, שאנחנו לא עד כדי כך שלטנו בטבע, לא היו לנו כל כך הרבה כוחות שנוכל לעשות איתו כל מה שנרצה.

והעיקר, לא הייתה אינטגרליות, היא לא התגלתה בצורה איכותית. רק מתחילת המאה העשרים החלו לגלות את התלות ההדדית הזאת. באותם הזמנים החל לכתוב על זה איש האקדמיה הרוסית בֵרְנָדְסְקִי.

ובהמשך, האינטגרליות תתגלה יותר ויותר. לכן אנחנו צריכים לחשוב על איך האנושות תכיר בזה ותבין את זה.

מתוך התוכנית "חכמת ההמונים", 06.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללמד את האנושות על אינטגרליות
להפוך להיות דומה לרשת האינטגרלית
לגדול להרגשת האיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest