דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / במעטפת "חיצונית" ובלעדיה

במעטפת "חיצונית" ובלעדיה

כנס בסוצ'י. שיעור מס' 2.

שאלה: בקבוצה אני מעלה את הרגישות כדי להרגיש עם החברים שלי זה את זה יותר ויותר. האם אני צריך לעשות את אותו הדבר בעולם החיצוני?

תשובתי: בשום פנים ואופן! אתה צריך לתקשר עם העולם החיצוני דרך איזה חוצץ, ולהראות שאתה גם כן גס ולא רגיש, גם כן אדיש כמו כולם. אחרת יחשבו שאתה תימהוני, אדם לא מהעולם הזה.

ילעגו לך וינצלו אותך כאוות נפשם. העמיתים שלך בעבודה לא יבינו אותך. לכן אני מדגיש, שאתה צריך להיות מורכב משתי עטיפות, ו"הבגד הבלוי" החיצוני שלך צריך להיות זהה לזה של העולם החיצוני. אתה צריך ללמוד לעשות את זה !

הרב"ש היה נותן דוגמה טובה מאוד. פעם הוא עבד בסלילת כבישים מירושלים לחברון. הפועלים עמלו מזריחת החמה ועד לשקיעתה, ובערבים, כאשר כולם היו מתיישבים כדי לאכול ולשתות תה, והחלו שיחות ארוכות על פוליטיקה וכל שאר הדברים שנמשכו עד חצות, הוא הלך לישון.

אבל כאשר כולם היו נרדמים, הוא היה קם ועוסק בלימוד חכמת הקבלה. ואם הם היו באים אליו בטענות: "האם אתה לא חבר שלנו?!", אז הוא היה עונה, שאין לו על מה לדבר איתם. כלומר הוא הראה כלפיהם זלזול מסוים והם היו מניחים לו.

אפילו באוטובוס, כאשר אדם שישב ליד הרב"ש ניסה להתחיל לדבר איתו, הוא היה עושה את עצמו ישן. אבל בכל שאר הדברים הוא התנהג לגמרי כמו כל השאר.

לכן אנחנו צריכים כל הזמן להלביש על עצמנו את "החולצה החיצונית" הזאת, כדי לא להיות שונים מהאחרים.

שאלה: אז איך אפשר להרגיש יותר את האנשים כאשר אנחנו יוצאים להפצה? על ידי מה מושגת הרגישות הזאת? על ידי זה שאנחנו מגבירים אותה בינינו ואז מרגישים יותר את הקהל החיצוני ?

תשובתי: זה עניין אחר לגמרי. כאשר אתם יוצאים להפצה חיצונית, אתם נפגשים עם אנשים שמוכנים לבוא איתכם במגע. כלפיהם אתם יכולים להשתמש בדמות הרוחנית שלכם ולהתחבר, כדי לתת איזה שהוא מילוי רוחני, לממש את המגע ולכונן קשר פנימי. זה כבר לא עולם חיצוני, אלא אותם אנשים שהולכים להתקרבות פנימית איתכם.

עבורם אתם יוצרים כל מיני פרצופים חיצוניים, בזה שמתאימים את עצמכם כלפיהם, כמו למשל מתייחסים לילדים. איך אתה מדבר בדרך כלל עם הילדים, איך אתה נותן דוגמה, איך אתה משחק איתם? אתה כל הזמן מנסה להידמות להם, בכך שיורד קלוֹת עד לגילם, עד להבנתם וכולי. אותו הדבר גם כאן. אבל בזה אתה כבר מתחיל לפתוח את עצמך. זוהי דרך טבעית של כל מורה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בסוצ'י, 25.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אל תקדיש לעולם הזה יותר ממה שמגיע לו
כיצד להגן על עצמך מבעיות מיותרות?
לימוד לא כפייתי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest