דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במעגל אחד מסביב לעמוד האור

במעגל אחד מסביב לעמוד האור

laitman_2010-03-10_5442.jpg

ספר הזוהר הוא האמצעי העיקרי שמביא לנו כוח שמאפשר לנו לצאת מהעולם הזה אל העולם העליון . צריך לצפות לזה, ולקוות שזה יקרה בכל רגע.

הזוהר פועל כמו מנגנון מיוחד. אנחנו יכולים להיות מוכנים ליציאה לרוחניות, אבל לא להיות מסוגלים למשוך אלינו את האור. וכביכול, אפשר למשוך את האור, אך לא להיות בהכנה כלפיו. הספר מתאר את מערכת ההתאמה בין הקבוצה, שבה אנחנו בתחילה שונאים זה את זה, ואחר כך מתחברים. אבל, גם זה וגם זה מתרחש רק תחת השפעת האור. אפילו את השנאה אנחנו מרגישים רק כאשר יושבים ביחד מול הספר.

אם האור לא היה משפיע, אז לא היינו מרגישים שנאה זה כלפי זה. אבל בתחילת התגלות האור, אנחנו פתאום מבינים עד כמה חזק אנחנו שונאים זה את זה, וכתוצאה מהעבודה על עצמנו והשימוש הנכון באור, אנחנו הופכים את השנאה הזאת לאהבה ולחיבור, ואז מגלים את מה שכתוב בספר.

ללמוד תורה, זה אומר לגלות את כל השנאה הזאת ואת חוסר היכולת שלנו להתחבר, את חוסר האונים. צריך לגלות את כל השלבים, את כל התכונות, ואחר כך לשנות אותן, ולברר לאיזה כיוון אנחנו צריכים להשתוקק. וכל זה נעשה רק בעזרת הספר. זה לא אומר ללמוד את הטקסט בעל פה, ולדעת מה שכתוב שם.

המדרגות חייבות להתחבר בצורה נכונה ביניהן לסולם אחד, כדי שהאח"פ של העליון ישקע בגו"ע של התחתון, והחיבור ביניהם יפתח את הדרך לבקשות שעולות למעלה ולמילוי שיורד מלמעלה, שזו הדרך לכוח העליון. וכל זה נעשה על ידי המערכת שנקראת "הספר": בעזרת ספר, סופר וסיפור.

אלה שקוראים ביחד את הספר ורוצים להשיג משהו, צריכים להרגיש את עצמם כשווים. חכמי התלמוד הקלו עלינו את הלימוד, ועכשיו, כדי להצליח לא צריך לקיים הגבלות גשמיות, כמו שנאמר: "פת במלח תאכל, מים במשורה תשתה, על הארץ תישן ואשריך". אלא במקום זה הם הכינו לנו לימוד כזה, שבעזרתו אנחנו מושכים את המאור המחזיר למוטב.

הם הכניסו לתוך הספרים שלהם השפעה כזאת עלינו, שמקרבת אותנו לאותו ה"עמוד" שלידו נהוג להתפלל. כלומר, לקו אמצעי מיוחד שמחבר ומאזן את כוחות הקבלה שנמצאים אצלנו, ואת כוחות ההשפעה שאותם אתה רוצה לרכוש, בכך שאתה מצרף את כל זה לבקשה שלך.

הם הצליחו להקל עלינו בכך שבנו בעצם על ידי הנשמות שלהם מערכת, כהשלמה למערכת הרוחנית ההתחלתית של האבות, ועכשיו אנחנו יכולים להתחבר אליהם באמצעות המורים שלנו: הרב"ש, בעל הסולם, וכל שאר המקובלים לאורך כל הדורות, עד שמשיגים את חכמי התלמוד, ואחר כך את האבות, וכך אנחנו מתחברים ל"עמוד".

ספר הזוהר מאפשר לממש את ההתחברות הזאת למקום שמאורגן ב"קו". אבל כדי שאנחנו נוכל לקבל מה"קו" הזה, אנחנו צריכים לארגן "עיגול". החלק השני בתלמוד עשר הספירות מוקדש ל"קו" ול"עיגולים", ושם מסופר כיצד עוברת ההנהגה העליונה מ"עיגולים" ל"קו", ומה"קו" אפשר להתקשר ל"עיגולים".

אם אנחנו רוצים להצטרף ל"קו" של המקובלים מהעבר, אז אין לנו אפשרות אחרת, אלא רק ליצור "עיגולים". בדומה לתינוק שנמצא בידיים של אמא. האמא פועלת ביחס אליו כאל "קו": בצורה מדודה ושקולה, בכך שיודעת בדיוק מה מתרחש איתו. ואילו התינוק מבטל את עצמו לחלוטין ונמצא "בעיגולים", מבלי שמעריך את הפעולות שלה, והוא לא מתחשב במשהו מלמעלה או מלמטה, וזה מאפשר להם להתחבר.

אנחנו צריכים לפעול באופן זהה. וזה אפשרי רק בביטול ההדדי בקבוצה, בארגון הנכון שלה, כמו שכותב עליה הרב"ש. ואז דרך הספר, המערכת של ה"קו" שנוצרה על ידי המקובלים הגדולים שמעבירים לנו את הכוח הרוחני, אנחנו נוכל לקבל את הכוח הזה, אפילו מבלי לדעת כיצד זה עובד ופועל. האור העליון יעשה את שלו, ואנחנו נראה את התוצאה.

כך הילד שגדל מרגיש את התוצאה של ההתפתחות שלו, מבלי לדעת מאיפה זה בא, ובאיזו צורה הוא מתפתח. כל מה שנדרש ממנו זה לרצות להיות גדול. גם לנו דרוש רק הרצון הנכון, כלומר, בכל פעם השתוקקות לחיבור יתר, וזה יסמל שאנחנו ביטלנו את עצמנו בפני העליון והתחברנו ל"קו".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תנאי הקבלה של הידע העליון
להתחבר עם המקובלים הגדולים
שלהבת האהבה, מעל השנאה המבעבעת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest