דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במלחציים של ניגודים

במלחציים של ניגודים

laitman_2010-12-12_9534-70.jpg

כנס "NOI" העולמי ברומא, שיעור מס' 2

עד עכשיו התפתחנו תחת השפעתם של שני כוחות מנוגדים. היום, כשההתנגשות של הכוחות האלה הופכת למאיימת, התפקיד שלנו הוא להביא אותם להרמוניה הדדית. ולשֵם כך אנחנו צריכים ליצור ביניהם התנגדות, מעין "נָגָד" (R), שממוקם בין פלוס ומינוס. אז אנחנו נקבל "מנורה" או "מנוע": בכך שנציב התנגדות בין שני הפכים, נקבל איזה גילוי שאותו נרגיש כהתגלות של פלוס ומינוס יחד.

כיצד ניתן ליצור כזה "נָגָד"? לשֵם כך אנחנו רוצים להשתמש בצורה נכונה בשני הכוחות: חיובי ושלילי, כאחד שלם.

זאת הסיבה שהאדם מורכב משני כוחות. כל עוד הכוח השלילי, האגואיזם שלנו, לא התפתח בתוכנו עד הסוף, אנחנו לא יכולנו לגשת לעבודה הזאת, לא הרגשנו סכסוך, התנגשות. אך היום אנחנו מתחילים לגלות אותו. העולם שלנו, החיים שלנו, הטבע שלנו מוצא את עצמו במלחציים בין שני הכוחות, ואין אנו יודעים לאן לברוח מהם. מצד אחד, האגואיזם תחת הסימן מינוס, ומצד שני, כוח הטבע, כוח הבורא תחת הסימן פלוס.

הכוח החיובי של הטבע מבצע השפעה, נותן חיים, מפתח. והכוח של האגואיזם שלנו רוצה לבלוע הכל לעצמו, להשמיד ולהרוס. בעולם שלנו אנחנו רואים מספיק תוצאות מפעילותו. אלמלא כוח הטבע שעוצר בעדנו ולא מאפשר לנו לעשות ככל העולה על רוחנו, אז היינו כבר הורסים את כל העולם עוד בזמנים שנלחמנו עם אבנים ומקלות.

תפקידו של כוח הטבע הוא להוביל אותנו קדימה, כדי שאנחנו נחכים, נהפוך ליותר מפותחים ובו בזמן גם יותר מסוכנים. זה נוטע בנו פחד משימוש בנשק שלנו ללא אבחנה. כך אנחנו הגענו למצב העניינים של היום וצריכים ליצור עכשיו התנגדות בין שני הכוחות.

למען האמת, ההתנגדות הזאת נקראת "אדם". הוא יהפוך להיות התכונה שלנו שכוללת את שני הכוחות. אנחנו צריכים לעצב, לפסל את עצמנו, כמו מפלסטלינה, ולהוציא את כל החומר המיותר, כדי שתישאר הצורה הדרושה. אנחנו משׂרטטים אותה על הגבול בין שני הכוחות המנוגדים, וחכמת הקבלה מלמדת אותנו, כיצד לעשות זאת.

מתוך שיעור מס' 2 מהכנס ברומא, 21.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בהתנגדות לאיחוד
למנוע קצר חשמלי
אש קטנה או פיצוץ אטומי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest