דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במילים ישנות על מציאות חדשה

במילים ישנות על מציאות חדשה

שאלה: איך אפשר להמשיך להרגיש אחרי הכנס, שאין יכולות פרטיות שלי, אלא יש רק יכולות של הקבוצה?

תשובתי: גם קודם לא היו לך שום יכולות פרטיות, ואתה היית רק חלק מהקבוצה. אלא שעכשיו זה נעשה לך ברור יותר, ובהתאם לזה דורשים ממך יותר. ככל שמגלים לך יותר, דורשים ממך יותר השתתפות עצמית: שכלית, רגשית, בפועל, בהתגברות.

מאוד ברור לי שעל ידי מאמצים קטנים מאוד אנחנו כבר מגיעים לזה שבתוך הכלי המשותף שלנו מתחילה להתגלות הארה. הבעיה היא רק, שאנחנו משיגים זאת על ידי חיבור גופני בינינו ולא חיבור רוחני. ובינתיים זה חיסרון גדול מאוד.

ובנוסף, זה קורה בזכות זה שאני נכלל בפנים ובכוח מכניס את החיבור הזה. כלומר, צפויה עוד עבודה רבה מצד הקבוצה שלנו כדי להגיע לחיבור פנימי אמיתי בין החברים. ואז יגיע האור השווה לחיבור הזה.

בינתיים זה חסר בתוך הקבוצה ובין הקבוצות. עלינו להתחבר יותר זה עם זה. לדעתי הכנס הזה הראה לכולם שאנחנו יותר קרובים אחד לשני ממה שחשבנו. כל הקבוצות הרגישו קרובות, ואנשים הבינו שאין לנו ברירה: או להתקדם לחיבור עוד יותר גדול או לעזוב.

אנחנו נראה בקרוב כיצד זה קורה: יהיו אנשים שיגיעו בשמחה ויהיו כאלה שיעזבו עם קללות. כך נעשה הבירור.

את מה שהרגשנו בכנס צריך עכשיו לממש. וכדי לממש זאת, האדם זקוק לשליטה עצמית בכל רגע כלפי יחסו לעולם שמנוהל על ידי הבורא. האם אני מודע לעובדה שאני נמצא בעולם המנוהל על ידי הבורא? האם אני תופס את העולם כמקום שעל ידי ריכוז המבט שלי כל רגע על העובדה שהכול נעשה מהבורא, בסופו של דבר אני אמצא את הבורא בעולם הזה?

העולם (העלם) הוא מצד אחד העלמה ומצד שני גילוי הבורא. העולם נסתר בגלל שאני לא מגלה את הבורא. אבל מכיוון שאני מתכוון לגלותו, כדי להזדהות עימו ולקבל את כל מה שקורה כטוב ומיטיב המוחלט שאין עוד מלבדו, אז על ידי זה אני מקבל את ההסתרה הזאת על עצמי, ואז העלמה הופכת לגילוי.

זה כל מה שיש לי לומר על כך. אל תצפו מעבר לזה ואל תחשבו שככל שנתקדם תהיינה לי מילים חדשות. אבל אותן המילים תהיינה יותר ברורות לכם. אם מישהו אחר יתחיל לקרוא, זה לא ידבר אליו, בדומה לאנשים שקוראים בתורה ומבינים אותה פשוטה כמשמעה. אלה מילים רגילות ביותר, הרי ברוחניות אין מילים.

וחוץ מזה, קיים איסור לגלות מעבר למה שמותר. צריכים להבין שהמורה הוא מחנך שחייב לקיים את תפקידו.

מתוך שיעור על שאלות אחרי הכנס בסיביר, 11.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לאחר הכנס מתחיל יום חדש
לעצום עיניים ולהישאר בדבקות
עכשיו מתחיל הכנס הפנימי!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest