דף הבית / משבר עולמי / במה תלוי עתיד העולם

במה תלוי עתיד העולם

laitman_2010-03-12_9583-70.jpg

בהדרגה בני האדם מגיעים להבנה, עד כמה הרסניים יכולים להיות אמצעי התקשורת ההמוניים, הסביבה. דווקא הם קובעים הכול, לא הכסף, המצב הכלכלי והתוכניות שלנו על עתיד העולם. הדור הזה והעתיד כולו תלויים רק בסביבה שמשפיעה על כל החיים שלנו.

בואו נקווה שהאנושות תבין את זה, תחילה תגביל את ההשפעה המזיקה הקיימת היום, ואחר כך תשנה את המגמה לכיוון הנכון. תפקידה של חכמת הקבלה היא לעזור לאנושות לראות את זה כמה שיותר מהר.

העולם כבר מתחיל להסתכל באופן ביקורתי על עצמו ועל כל המערכות שנבנו מסביב, שהפכו לגלובליים, המשפיעים לחלוטין על כולם בכל תחומי החיים. דווקא משום שהמערכת הזאת הפכה לכזאת מקיפה ומשפיעה, היא מעוררת דאגה רבה והאנושות תצטרך לדאוג לה בצורה החלטית.

בלתי אפשרי יותר לאפשר לכל אחד לעשות מה שמתחשק לו באמצעי התקשורת ההמוניים. הכוח הזה חייב להימצא בידיים של אנשים חכמים. זה בלתי אפשרי לשלוט על אמצעי התקשורת בכוח הדיקטטורה. התפתחות האנושות מובילה לכך שהיא שוברת את כל ההגבלות והמחיצות. אך מהצד השני אנחנו צופים במגמה הפוכה, אנחנו פשוט חייבים איכשהו להגביל אותם, אחרת אנחנו נעבור דרך ייסורים.

מתרחש מאבק נצחי בין הקווים ימין ושמאל, אשר כל אחד מהם מנסה להוכיח שהוא טוב יותר מהשני. אך שניהם אינם טובים ואינם נכונים, נחוץ לנו הקו האמצעי, אשר אינו מאחד את שני הקווים, אלא הוא מעל שניהם. זה לא התערובת שלהם ולא הפשרה ביניהם, בדומה לאיזה מפלגת מרכז, אלא "מפלגה" שמעל לימניים ולשמאלנים. הגישה הזאת שמעל לכל הגישות האגואיסטיות, היא האלטרואיסטית, ההשפעה. לכן הקו הזה יוכל לאחד את כולם ולהביא לשלום.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 28.06.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
אמצעי התקשורת – לשרות העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest