דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה תלויה הנטייה לחכמת הקבלה?

במה תלויה הנטייה לחכמת הקבלה?

שאלה: במדעי העולם שלנו עוסקים בעיקר אנשים מחוננים: פיזיקאים, כימאים וכדומה. הם מוצלחים בחקר הטבע. מה לעשות אם אדם מנסה לעסוק בחכמת הקבלה, אבל הוא לא מצליח? אין לו אפילו רצון לזה, לא מובן לו כלום.

תשובתי: בעולם שלנו לכל אחד יש נטייה משלו, כמו למשל נטייה לפיזיקה, לליריקה, למוזיקה וכולי.

לעומת זאת אין דבר המצביע מראש על כך שלאדם יש איזו נטייה לחכמת הקבלה ולאחרים לא. כאן הכול תלוי באדם, בשורש נשמתו, עד כמה גדולה הנקודה שבלב שלו, עד כמה היא מושכת אותו קדימה ומשתוקקת לבורא. הנקודה שבלב, זה חלק מהבורא שקיים בכל אחד מאיתנו. "אדם" נקרא מי שהנקודה שבליבו שואפת לפרוץ מתוך הלב, מתוך האגו החוצה ולהשיג את העולם העליון, היא שואפת לחיבור עם הבורא, זאת משום ש"אדם" נובע מהשורש דומה לבורא. אם נקודת ההידמוּת לבורא משתוקקת לחיבור איתו, עם כוח ההשפעה, אז האדם מגיע לחכמת הקבלה ובאמת גדל.

הנקודה הזאת נמצאת בכולם, פשוט היא מוחבאת עמוק בתוך הלב, ועד שלא תתעורר, האדם לא ירגיש זאת. הוא עדיין מתפתח בתוך האגו, בחיים האלה ובגלגולים אחרים, עד שבהשפעת "מכות" בחיים והשפעת האור שמתקבל במנות קטנות, יבשיל וירצה לפרוץ החוצה. אז הוא מגיע לחכמת הקבלה.

אם לא עכשיו, אז בעוד 20 שנה, אבל הוא יגיע. אנחנו חיים בדור שבו כל האנושות מתחילה להתעורר באופן רציני לחיפוש אחר משמעות החיים ולמימוש של הנקודה שבלב.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 11.11.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest