דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה שונה חכמת הקבלה משיטות פסיכולוגיות?

במה שונה חכמת הקבלה משיטות פסיכולוגיות?

שאלה: במה שונה חכמת הקבלה משיטות פסיכולוגיות להשגת הרמוניה עם עצמך ועם העולם הסובב? במושג הרמוניה הכוונה לרווחה וכל טוב בכל תחומי החיים של האדם.

תשובתי: איננו מדברים על הרמוניה בעולם הגשמי שבו אנחנו קיימים בגוף פיזי כמות שנים מוגבלת כמו כל בעל חיים, אלא על הרמוניה בעולם העליון. כאשר אני מחפש דרך לדבוק בכוח העליון, להיות צמוד לבורא, למצב הנצחי שלי, ולא להיצמד למצב הזמני, הגשמי, הגופני.

לכן לחכמת הקבלה אין עניין לא עם פסיכולוגיה ולא עם פסיכיאטריה ואין לה נגיעה בשום דבר גשמי. כל אלה קיימים במסגרות האגו הגשמי שלנו ולכן אנחנו לא עוסקים בזה. אנחנו משתדלים לעלות לדרגה שמעל לאגו, היכן שנמצאות רק התכונות האלטרואיסטיות שלנו, שאין להם דבר משותף עם אלטרואיזם גשמי, שבו אנחנו כביכול מחליפים במקצת את האגו שלנו, בכך שהופכים אותו להיות נעים יותר בתקשורת בינינו. בעולם הגשמי חמשת החושים, אלה תכונות של קבלה, אנחנו מכנים אותם פשוט "אגו". אם אני רוצה לעלות למעלה מהם, אז משפיע עליי האור העליון ובהשפעתו אני עובר לתכונת ההשפעה.

מאחר וקיימת באדם חלוקת דרגות לחמישה חושים (0,1,2,3,4), אז בהתאם לאותו חוש שאני עובד ההשפעה אצלי גדולה יותר. באופן כזה אני מתקדם ובהתאם לכך אני משיג עולמות עליונים, החל מעולם העשיה, יצירה, בריאה, אצילות ועד לעולם אדם קדמון, עד שאני משיג את כולם. כל זה מתרחש בהשפעתו של האור העליון ("אור ישר").

כל העבודה של האדם מסתכמת בהזמנה של האור העליון כך שישפיע עליו. לשם כך עליו לפנות למקור, כלומר לבורא. אבל אפשר לעשות זאת רק אם פונים אליו עם רצון לקבל את אור התיקון וכדי לקבל אותו צריך להתכלל בקבוצה.

רק אם האדם מעביר את הרצון דרך הקבוצה, הוא יכול באמת לכוון אותו לתיקון, להשפעה, לאהבה. אחרת זה יהיה שקר עצמי. לכן, הדבר העיקרי הוא נוכחות של שלושה מרכיבים: אני, קבוצה, בורא. זה כל מה שיש לנו לשם השגת העולם העליון.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 04.11.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest