דף הבית / המשבר ופתרונו / במה למלא את הריקנות?

במה למלא את הריקנות?

שאלה: האם כדאי עכשיו לאנשי עסקים לשנות נתיב, לגוון ולפנות לאיזה שהם מפעלי ייצור הכרחיים?

תשובתי: במערכת האינטגרלית החדשה יתחילו להתגלות, ואוטומטית להידחות, מפעלים שאין בהם כל צורך, מקצועות ומקומות עבודה שאינם נחוצים. כי אנחנו הולכים לקראת זה, שבסופו של דבר, האנושות תייצר רק מוצרים הכרחיים, מוצרי מזון ושירותים.

שאלה: האם יוצא, שהמסחר כפי שהוא וכל שרותי התיווך, ייעלמו?

תשובתי: לא, כל זה יישאר. אבל באותו המסחר ובשירותי התיווך יש המון קשרים, חברות, מפעלים לא נחוצים לחלוטין שממלאים נישות שנוצרו בצורה מלאכותית. כתוצאה מההתפתחות האינטגרלית כל זה ייעלם בהדרגה, דבר שכבר ניכר לפי רמת האבטלה הגוברת.

האנשים מתחילים לדרוש מילוי יותר גבוה, במקום כל הזמן לרכוש עוד ועוד. באדם תתגלה יותר ויותר רמת צריכה הכרחית, שלא עולה על הצריכה ההגיונית. אני צריך להאכיל את ה"בהמה" שלי, לשרת את הגוף שלי, את הילדים שלי, את המשפחה, את הקרובים. זה הכרחי, אבל זוהי דרגה בהמית של המצב שלנו. והיום מתגלה דרגה חדשה, שבה אני צריך כבר לקבל מילוי לא מזה שקניתי אוטו טוב יותר מהאוטו של השכן, וכדומה. אני פתאום מתחיל להרגיש בתוכי כזאת ריקנות, שאותה אני יכול למלא רק על ידי מגע הדוק עם החברה, על ידי התכללות הדדית בקשר משותף.

הרגשת ביטחון, בטיחות, חום, נדיבות וחסד, זה מה שחסר עכשיו לחברה, אבל בינתיים הם אינם מודעים לכך. רואים את זה לפי הסדרות שמראים בערוצי הטלוויזיה, לפי איך שכלֵי התקשורת מעוותים את האנשים וכולי. ובכל זאת, הכול נעשה נכון, מפני שזה נחוץ כדי שהאנשים יבינו כמה שיותר מהר באיזה עולם הם חיים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", 03.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מפעל אידיאלי של החברה האינטגרלית
יותר טוב שאני אהיה מנקה רחובות…
אל עולם חדש, דרך קפיצה איכותית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest