דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בלי שנאה, אין אהבה

בלי שנאה, אין אהבה

אם מדברים על ההבחנות הרוחניות, אז אם לא תהיה בהתחלה שנאה, גם לא תהיה אהבה. כמו שנאמר: "בראתי יצר הרע ובראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב". המוטב זו האהבה. אך היא אינה יכולה להתגלות אם לא יתגלה לפניה הרע, השנאה, הדחייה. צריך להתרגל לכך שהאהבה והשנאה תמיד מתגלות יחד.

ולכן אנחנו מגלים בחברה שלנו גם שנאה וגם אהבה, ומבינים שהאחד אינו אפשרי ללא השני. אנחנו לא מלאכים שנמצאים בדרגת הדומם, אלא בני אדם, עם כל האגואיזם האכזר שלהם.

וככל שנשתוקק יותר לאהוב, אנחנו רק נגלה שנאה גדולה עוד יותר. רק אז נזכה לצאת ממצרים ולהגיע להר סיני, הר השנאה. "הר סיני" הוא התוצאה של כל העבודה הקודמת שלנו.

מגדל בבל הוא רק ההתחלה, שָם עדיין לא התגלה דבר. ולכן 20 הדורות הראשונים של המקובלים, מאדם הראשון ועד אברהם, היו רק ההכנה ההתחלתית ביותר. הרי שָם עדיין לא מתגלה הרצון הגדול.

הרצון מתגלה לראשונה בבבל, ומשָם מתחילה חכמת הקבלה. שָם כבר ישנו הר לא גדול של שנאה, "מגדל בבל", שמעליו אפשר להתעלות. שָם נולדת חכמת הקבלה, חכמת החיבור, ומשם יוצאים האנשים שמסוגלים להתחבר. כך האהבה מתגלה כל הזמן על פני השנאה.

לכן זה לא נורא שהיום השנאה מתגלה בעולמנו. רק לא צריך לתת לה להתגלות בצורתה הטבעית, אלא למנוע את המכה על ידי התרופה, שתגרום לשנאה להתגלות מתוך הבנה, מתוך הכרה, כדי שנהיה בטוחים שיש לנו את ההוראות המדויקות שמסבירות כיצד להשתמש בה. ואז נשתמש בה נכון.

מתוך שיעור על ט"ו באב, 15.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
להפיץ את האהבה בכל העולם
יום האהבה שלאחר יום החורבן
האהבה שמנצחת את הר השנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest