דף הבית / כלכלה / כסף / בלי הגה ובלי מפרש

בלי הגה ובלי מפרש

דעה (זביגנייב בז'ז'ינסקי, יועץ אסטרטגי): בזמן שסין בונה תוכניות לטווח הארוך, ארצות הברית סובלת מהשפעת ה"חשיבה לטווח קצר". למעשה אנחנו הפסקנו להיות "דמוקרטיה תעשיינית" ונהיינו "דמוקרטיה של צרכנות": כל התחנות של קשר הפוך – הבורסה, כלי התקשורת, הפוליטיקה, הם רגעיים ומיועדים לסיפוק רצונות מיידי. כדי להיפטר מהמחשבה לטווח הקצר, כדאי לפתח אסטרטגיה יותר אפקטיבית לטווח הארוך לפתרון המשבר הנוכחי.

הבעיה האמיתית היא, האם הדמוקרטיות יכולות לצמוח כשהמערכות הפיננסיות בלתי ניתנות לניהול, הם יכולים לספק הטבות אגואיסטיות רק למעטים הנבחרים, כשאין מנגנון אפקטיבי שייתן לנו תחושה יותר עליונה, יותר נועזת של הייעוד שלנו. לא ברור לאיזו מטרה צריכה ללכת החברה המערבית בכללות.

המנהיגים הגרמנים והצרפתים מביעים אחריות כלפי העתיד, בהכרח, בהדרגה נוצר איחוד פוליטי אמיתי.

אנחנו נכנסים לשלב שיתכן שבאף מדינה לא תוכל להיות הגמוניה (שלטון מוחלט בחברה, יכולת להכתיב את החוקים ואת ההסדרים שלפיהם מתקיימים יחסים פוליטיים וכלכליים) אמיתית. לכן לדעתי הרעיון של חברה מערבית מורחבת שבתוכה עם הזמן כדאי לכלול גם את רוסיה, וגם את תורכיה תהיה אלמנט מאוד חשוב, תרומה לחיזוק היציבות העולמית. ארצות הברית חייבת להשלים לעשות שלום בין מדינות אסיה, ויחד עם זה, לקחת על עצמה את התפקיד של המאזן את המצב.

הערה: צריך להוציא את המערכות הפיננסיות מהידיים האגואיסטיות ולהעביר אותן רק לטובת החברה. אחרת, השולטים במערכות הפיננסיות ישמידו אותנו.

ידיעות קודמות בנושא:
מדינות ה-BRICS נמצאות בסיכון
שנת המשבר המתמשך
אין לאף אחד סיכוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest