דף הבית / חינוך, ילדים / בכורי העכביש של הקשר ההדדי

בכורי העכביש של הקשר ההדדי

שאלה: את הנוסחה "ואהבת לרעך כמוך" די מסובך להחדיר בהשקפות הקיימות ולהסביר בשפה מדעית.

תשובתי: למה? נניח, שאם לא המשבר הנוכחי, שמסיח את דעתנו מהמשך ההתפתחות, אם היינו ממשיכים לפתח מסחר בינלאומי, כלכלה, אז היינו מגיעים למערכת אינטגרלית, מקושרת הדדית לגמרי. באיזה שהוא מקום מפיקים משהו, במקום אחר צורכים, מייצרים, אחד מקושר עם השני, כל כדור הארץ סבוך באיזושהי רשת של קשרים הדדיים.

במקרה כזה, איך הייתי יכול לחזות משהו, לתכנן, ובכלל לעשות משהו בצורה מוצלחת? נניח, שאנחנו שני אנשי עסקים ורוצים לחתום על איזה חוזה. האם אנחנו יכולים לנסח אותו אם לא ניקח בחשבון את כל הרשת של הקשרים הבינלאומיים?

שאלה: אם יש לי רשת מובנית ואני הסקתי את חוקי התפתחותה, אני יכול לחזות את ההתפתחות הזאת. כאן מופיעים חוזים וכל מה שרוצים.

תשובתי: לא! מפני שזה עוד תלוי במיליונים של בני אדם כמוך, אם אתם משתפים פעולה זה עם זה. אתם יושבים כמו בכורי עכביש!

אז פועלים חוקים אינטגרליים אחרים לגמרי, שבהם אנחנו לא יכולים לשלוט! אנחנו לא שולטים בהם! השׂכל האגואיסטי שלנו מאפשר לעבוד רק בינינו, השלישי מיותר, ולא אחרת. אנחנו לא יכולים לתפוס את המערכת האינטגרלית, כי זו מערכת אנלוגית שבה הכול מקושר הדדית, ואילו אנחנו לא יכולים למנות מערכות כאלה.

יוצא, שעל ידי חתימה על חוזה איתך, אני לא יודע עד כמה הוא ימומש, מפני שבאותו הזמן כל השאר גם כן חותמים על החוזים שלהם, וכולם נכנסים לניגודיות זה עם זה. אז מה לעשות?

רק אם אנחנו נעלה מעל לאינטרסים האישיים שלנו לאינטרס אחד משותף ונתחיל להרגיש אותו כאישי שלנו (אתה מתאר לעצמך עד לאיזו רמה אנחנו צריכים להגיע!), רק אז אנחנו נוכל לעבוד בינינו כמו נמלים בחברה שלהם. הם מופעלים על ידי אינסטינקט טהור, הכוח הכללי מנהל אותם. אם אנחנו נגיע עם השׂכל שלנו עד לכזאת חברה, אז זה יהיה אידיאלי!

מתוך תוכנית "עולם אינטגרלי. נוסחה של חברה אינטגרלית", 02.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
למצוא כוח שמעורר אהבה
כבולים ברשת קשר
כשהאינטגרליות חודרת לעצמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest