דף הבית / אקטואליה / בישראל מתחוללת סערה כפולה

בישראל מתחוללת סערה כפולה

שאלה: בימים האחרונים העיתונים בישראל יצאו עם הכותרת: "בישראל מתחוללת סערה". בזמן שבישראל גואה גל נורא של טרור, פתאום החלה סערה חזקה, סופת רעמים וגשמים. התחושה היא שהסערה משתוללת גם בפנים וגם בחוץ. האם אנחנו חיים בזמן דרמטי מאוד?

תשובתי: זוהי סערה כפולה, אבל איני חושב שיש להיכנס לפאניקה, לא מסיבה זו ולא מסיבה אחרת, כדי שהן לא יעצרו את החיים הנורמליים שלנו. ודאי, צריך לדאוג לביטחון שלנו וגם לטפל בתוצאות הסופה ולחדש את אספקת החשמל, כלומר לדאוג גם לזה וגם לזה. ובכל זאת, במקום להיכנס לפאניקה, צריך לקבל הכול בצורה שקולה ורגועה. העיקר להסיק מסקנות נכונות מכל המתרחש ולא סתם לצעוק.

הערה: אפשר להבין את הדאגה של האנשים, כשאנחנו מביטים על האירועים של הימים האחרונים. דאע"ש פרסם לראשונה וידאו ב-YouTube בשפה העברית, עם איומים שלא ישאירו בישראל אף יהודי חי.

תשובתי: לפי דעתי, זה רק מעיד על חולשתו של דאע"ש. הצבאות של ארה"ב ובעלי בריתם מנחיתים מכות קשות על "המדינה האיסלמית" בסוריה ובעיראק. כולם יוצאים נגד הארגון הזה: גם השיעים וגם הסונים. לכן דאע"ש, למרות כל ההצהרות הקולניות והאיומים, נמצא במצב קשה מאוד, ואני לא חושב שיש להם עתיד.

שאלה: נדמה שכל העולם יצא נגד דאע"ש, ובכל זאת הארגון הזה גדל ומתרחב יותר ויותר, כמו מגפה.

תשובתי: זה מפני שמישהו מעוניין שזה יקרה. הווידאו שעשה רעש ב-YouTube עם איומים לכיוון הישראלים, זה פשוט תעלול פוליטי ולא יותר מזה. לדאע"ש אין שום כוח ממשי לצאת מול ישראלצריך ביתר רוגע להסתכל על המתרחש ולמנוע בהלה. צריך להחזיק את המצב תחת פיקוח, ולשם כך נדרש מאיתנו להיות בו-זמנית גם רגישים וגם חזקים, ולקבל הכול בשיקול דעת, בפרופורציה נכונה.

הערה: אני מסכים שהבהלה אסורה. אבל איך להגיב לכך, שפתאום מגלים שתושב הכפר הערבי ג'לג'וליה, בן 23, אזרח ישראלי, טס במצנח רחיפה לסוריה, כדי להצטרף לדאע"שמתחילה בהלה כשמבינים שהטרור צומח כבר ממש בלב המדינה.

תשובתי: טוב שהתחלנו להבין את זה. עכשיו כדאי לחשוב על מה שצריך לעשות כדי לנטרל את האויב, שנמצא באופן בלתי תלוי בתוכנו. אחרת לא תישאר לנו ברירה, אלא להינעל בבית ולא להוציא את האף החוצה.

שאלה: כך אנשים עושים, משתדלים לא לצאת מהבית. במרכזי מסחר ריקים בכל הארץ נערכה פעולה: כל מי שנכנס למרכז מסחרי קיבל שובר על סך 50 שקל לקניות, העיקר שייקנו. העסקים סופגים הפסדים גדולים ופושטים את הרגל. כל בוקר מגיעות ידיעות על כמה פעולות טרור. מה לעשות?

תשובתי: כבר חזרתי ואמרתי פעמים רבות, ואני נאלץ לחזור ולומר שוב: כל מה שקורה תלוי רק בנו, בעם ישראל. אם נשתנה ונתאחד בינינו, אז כל פעולות הטרור ייפסקו, כאילו שלא היו מעולם. בואו לפחות פעם אחת ננסה לעשות זאת, אם המצב הגיע לידי כך שאנחנו יושבים בבית ומפחדים לצאת לרחוב. הרי כולנו רוצים לתקן את המצב הזה ולהבטיח עתיד טוב לילדינו, אין לנו לאן לברוח, כל העולם שונא אותנו. והגל הזה של האנטישמיות והשנאה לא יירגע, אלא ילך ויעלה יותר ויותר מעלה.

שאלה: לאחר שדאע"ש פרסם ב-YouTube את הקליפ בעברית, בעיתונות האמריקאית הופיעה כתבה תחת הכותרת: "המדינה האיסלמית החלה לדבר בעברית". למה כל מצב העולם סובב סביבנו, אפילו איומים של מישהו נגדנו? זה איזשהו פרדוקס!

תשובתי: העולם מאשים אותנו בכל המתרחש, וההאשמות האלה יהיו יותר ויותר חזקות אם לא נעצור את זה. ולעצור את הגל הזה אפשר רק על ידי אמצעי אחד: על ידי חיבור ואיחוד בתוך עם ישראל. אבל אנחנו בינתיים לא רוצים להתאחד. הנה גם עכשיו, כל מי ששומע אותי שישאל את עצמו: האם הוא לוקח ברצינות את המילים שלי? האם הוא מוכן להשקיע מאמצים לאיחוד? האם הוא מוכן להתחיל להתקרב לאחרים? האם הוא רוצה לנסות, אולי פתאום בפעולה הזאת טמון כוח נפלא מיוחד שיכול לרפא גם את המצב הפנימי שלנו וגם את המצב החיצוני? למרבה הצער, אף אחד לא מרגיש בתוכו כזאת נכונות…

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM בתאריך 25.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest