דף הבית / חינוך, ילדים / בירור היחסים

בירור היחסים

Laitman_2011-05-12_3410_w.jpg

שאלה: איך בזמן תהליך שיתוף הפעולה ההדדי האינטגרלי משתנה סגנון היחסים הבין-אישיים?

תשובתי: זה נובע באופן טבעי משינוי האדם. אנחנו לא מציבים שום מסגרות, לא נועלים את המאזינים שלנו על שום מקרים ותנאים, חוץ מאשר לזמן השיעור. על מנת שתהיה תפיסה נכונה של החומר הנלמד אנחנו מגבילים את עצמנו רק לנושׂא אחד או לכמה נושׂאים שאפשר לשייכם לנושׂא העיקרי של השיעור.

אבל בעיקרון, בין המשתתפים נוצרים כל מיני מצבים מדחייה ועד קבלה, וכך שוב ושוב לסירוגין, בגלים וכולי. כל זה מותנה בלימוד ובדיון. אנחנו מאוד מעוניינים לערוך את הלימודים בצורה של בית משפט, כדי שהאנשים יגלו את עצמם בצורה מקסימאלית.

נניח, שמגיעים שני אנשים שאינם מסוגלים להביט זה על זה. הם מודים בכך ורוצים לברר את היחסים ביניהם. אחרת הם לא יתקדמו קדימה, אחרת הם יעכבו את האנשים אחרים, את הקבוצה שלהם, וכאילו יקבלו עונש, תגובה, הרבה יותר גדולה מצד הטבע, מפני שהם מזיקים לאיחוד הקבוצה בכך שלא יכולים להסדיר את היחסים ואת הקשר ביניהם.

והנה, הם בעצמם, ואולי תחת לחץ מסוים מצד חברי הקבוצה (זה תלוי באיזו ירידה הם נמצאים), מתחילים בבירורים. אנחנו מאוד שׂמחים למקרים כאלה, שבהם אפשר לפרט את כל זה לחלקים, לחקור ולתקן.

מתוך שיחה מס' 13 על החינוך האינטגרלי, 18.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האמת נמצאת בחיבור בינינו
האהבה מנצחת הכול
ההסכמה – מעל לכל הניגודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest