ביקורת על העבר

שאלה: כיצד צריך לנהוג בחברים שאינם מגיעים לשיעורים, אינם משתוקקים להפצה?

תשובתי: כאשר אני רק התחלתי ללמוד את חכמת הקבלה והתחלתי לקרוא את המאמרים "מתן תורה" ו"ערבות", אז הקריאות לאיחוד ("ואהבת לרעך כמוך", וכולי) לא עשו עליי שום רושם, במיוחד שאני הייתי אחד מאלה שזוכר את הזמנים הסובייטיים הישנים. האנושות עברה הכול, "קומוניזם", "סוציאליזם", "קיבוצים" והבינה שאין בזה כלום.

כך זה אמור היה להיות מבחינה היסטורית, כדי שאנחנו נתחיל לגשת לזה בצורה נכונה – מצד אחד, שהעבר הכושל ידחה אותנו, ומצד שני, אנחנו נצטרך לבחון אותו מחדש.

עכשיו כזאת ביקורת על העבר כבר צריכה להיעשות דרך הקבוצה, דרך חכמת הקבלה, דרך הסדנאות, כדי שניווכח שבאיחוד ובחיבור של בני אדם ישנה תכונה מיוחדת ונפלאה.

חברים שעדיין לא שומעים את זה, שהתנועה שלנו להפצה ולאיחוד בתוך הקבוצה דוחה אותם, אבל הם רוצים לבוא וללמוד את חכמת הקבלה, שיבואו וילמדו. בהתחלה הם ישתתפו באופן פורמאלי בעבודה בקבוצה, איכשהו יעזרו, יעשו משהו, ובהדרגה יתכללו בתוכה.

העיקר שהם לא יזיקו, שהם לא יכפו על כולם את דעותיהם. כי הקבוצה שלנו עוסקת בצורה ברורה לפי שיטתו של בעל הסולם, וכל מה שמדובר עליו בלימוד שלו, זה קדוש ואין עליו עוררין.

אם החבר לא יכול בינתיים להבין עד כמה הקריאות לאיחוד ולחיבור הכרחיות להשגה הרוחנית, אז או שיישב בשקט וישמע, או שיעזוב את הקבוצה.

אנחנו מבינים שהאדם מתפתח לאט. יעבור לא מעט זמן, עד שבאופן הדרגתי, תחת השפעת "האור המקיף" הכללי, הוא יתחיל לשנות את ההבנה, ההרגשה בלב ובשׂכל שלו. אבל הוא לא צריך להתנגד או להפריע להתקדמות של האחרים. פשוט הוא עדיין לא התבגר מספיק, לא הבשיל.

אנחנו לא יכולים לחייב את האנשים להשתתף בחיבור הקבוצתי ובהפצה בכל לב ונפש, על אף שעל זה נאמר אצל בעל הסולם והרב"ש. אין אצלו בפנים עדיין כזאת התעוררות, היא יכולה לבוא גם לאחר 10-15 שנים. לא נורא, כך אנשים מתפתחים.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 22.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כל הכוחות לצורך התכללות בקבוצה
להיצמד למקור החיים
בחירה לפי רוחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest