דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ביטחון של מאה אחוז בהצלחה

ביטחון של מאה אחוז בהצלחה

שאלה: איך לא לאבד אף פעם ביטחון בהשגת המטרה?

תשובתי: את הביטחון צריך לקבל מהקבוצה. ביטחון, זו הארה של "האור המקיף" מלמעלה שמגיע לאדם דרך הסביבה כמו כל "האורות המקיפים".

הקבוצה צריכה לתת לך הרגשה של ביטחון אפילו עוד לפני שאתה תרגיש את האור. אף על פי שיכול להיות שלחברים בעצמם אין אותו.

אבל כל אחד צריך להתחבר ולהתכלל עם האחרים ולהראות להם שהוא מלא ביטחון. זהו הרי שקר, לאף אחד מהם אין ביטחון! אבל אתם צריכים להשפיע זה לזה שיש לכם אותו.

בינתיים זו פסיכולוגיה נטו. אתה בינתיים נמצא בשטח פסיכולוגי, ולכן הקבוצה יכולה להשפיע לך ביטחון מלא בהצלחה. אתה רואה שהחברים רגועים, ואז אתה גם כן נרגע. אבל אתה תרגיש את הביטחון הזה רק במידת ההשקעה שלך בהם.

הביטחון הזה צריך להיות ביטחון בונה, יצירתי, ביטחון בנכונות ובצדקת הדרך, ביכולת להשיג את המטרה, ולא בזה שאפשר לא לעשות כלום והכול יבוא מעצמו.

דרוש לנו ביטחון, שאם אנחנו נעשה את כל מה שרק אפשר, אז לבטח נשיג את המטרה, ולא רוגע שהכול יסתדר ללא המאמצים שלנו. זה לא ביטחון אלא הרס, מוות.

שאלה: איך להישאר בביטחון, אם בבואי לקבוצה אני כל הזמן חושב על הבעיות הגשמיות שלי?

תשובתי: ואתה היית רוצה למחוק את הבעיות או להיות בביטחון שצריך להתגבר, להתעלות מעליהן וללכת לקראת הבורא דרך החיבור עם הקבוצה? וזה לא כדי שבאופן כזה להיפטר מכל הבעיות, אלא כדי ששום בעיות לא ינתקו אותך מהדרך, לא ינתקו אותך מהמטרה.

אחרת אתה תתחיל לבקש מהבורא לקחת את כל ההפרעות, כי אתה לא רוצה להתקדם.

שאלה: אבל זהו הטבע שלי!

תשובתי: ודאי, כזה הוא הטבע, אבל אתה רצית להיות מעליו? יש לך בחירה: או לחשוב על כל הבעיות שלך כמו על עונש בלתי מוצדק שאותו אתה רוצה לסלק, או לרצות להתעלות מעל הבעיות ומעליהן ללכת הלאה קדימה. בין זה לזה נמצאת הבחירה החופשית שלך.

מתוך שיעור על המאמר "מתן תורה" של בעל הסולם, 25.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ביטחון מקשר עם הסביבה
בחירה לפי רוחי
הדרך היחידה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest