דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בחירתו של מנצח התזמורת

בחירתו של מנצח התזמורת

כל העבודה שלנו היא בבחירה, כמו שנאמר: "ובחרת בחיים!". כל פעם צריכים להתקדם במדרגות הסולם כלפי בחירה יותר ויותר איכותית. הבורא רוצה להתגלות לנבראים, הוא רוצה שהם יגלו אותו וירגישו אותו ככוח היחיד בעולם, כטוב ומטיב. אבל אנחנו צריכים לגלות את זה בעצמנו, בתוך ה"כלים" שלנו, כלומר אנחנו צריכים לשנות את עצמנו בכזאת צורה, שנראה שהבורא הוא טוב ומטיב ושאין עוד מלבדו.

הבחירה הראשונה שלנו מתחילה מזה, שבכל מה שמתרחש בעולם הזה, אנחנו נשתדל לראות התגלות של הכוח האחד והעליון, שאין עוד מלבדו. האדם צריך לתאר את עצמו כעומד באמצע: מצד שמאל שלו חי ופועל כל העולם הזה, ומצד ימין שלו, הבורא. והאדם עומד באמצע בין שניהם, ובוחר מי מהם ינצח, מי יהיה המנצח על כל התזמורת הזאת: העולם עצמו או הבורא, או אולי לסירוגין, או שניהם יחד, או שהבורא פועל דרך העולם הזה?

עובר זמן רב, עד שהאדם מברר את זה. זאת הבחירה הראשונה שלו: בזה, ש"אין עוד מלבדו". ולאחר שהוא מחליט וקובע ש"אין עוד מלבדו", שאין שום דבר חוץ מהכוח העליון, מגיע הזמן לברר, שהוא "טוב ומטיב".

כלומר, לא מספיק להכניע את העולם תחת הנהגתו של הבורא האחד והיחיד, שאין עוד מלבדו, אלא צריך עוד להצדיק את הנהגתו את העולם, בכך שבטוחים שהוא טוב ומטיב על ידי זה שהאדם מתקן את עצמו.

האדם עומד לפני בחירה כפולה כזאת. אחר כך הוא מתחיל לברר עוד דרגות יותר גבוהות ב"אמונה למעלה מהדעת", אבל העיקר, זה לעשות את הבחירה הראשונה הזאת. וזה כל שלב ההכנה שבו הוא צריך לשנות את עצמו, כי שום דבר לא משתנה חוץ מהאדם עצמו. בדרך כזאת הוא משיג את העולם הרוחני.

מתוך ההכנה לשיעור, 24.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לראות חסדים גלויים
על גל ישר לבורא
מה זאת אומרת "ללכת בדרך השם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest